Sweex SW108 8 Poort Gigabit Switch Review

PhoeniX1992 3 september 2009, 2.784 views

Sweex SW108 8 Poort Gigabit Switch

Pluspunten

• Plug-and-play
  • Snel
  • Betrouwbaar
  • Goedkoop

Minpunten

• Tot nu toe geen één negatief puntje aan ontdekt

Features Score: 3
Ik heb deze switch samen met het 5-poorts model (Sweex SW 105) en beiden werken perfect, ze worden door mij meestal gebruikt voor kleine LAN- party's samen met vrienden, de doorvoersnelheden zijn ruim in orde (gemiddeld 60 MB/s) en ook tijdens het gamen zijn geen problemen of lag te bespeuren.

Het mooiste puntje is nog wel dat de switch volledig plug-and-play is, of je nou computers (met cross of linkkabel) insteekt, of een modem/router, alles werkt meteen zonder instellingen te veranderen. De LED's aan de voorkant van de switch geven aan of het aangesloten apparaat een 10/100MB verbinding of een 1000MB verbinding heeft, er zit geen fan in de switch en hij wordt ook absoluut niet heet tijdens gebruik, ietwat jammer is misschien dat de behuizing van plastic is, hierdoor is hij natuurlijk iets kwetsbaarder dan een metalen uitvoering, maar desondanks heb ik zelf (ondanks dat ik hem veel vervoer en meesleep in mijn koffer met andere computermeuk) nog geen beschadigingen of scheuren aan de switch.

Heb jij ook een Sweex SW108 8 Poort Gigabit Switch?

zou deze ook werken in verbinding met 2 pc en een xbox 360? want ik heb hier nu een xbox en een andere pc staan die ook springen om internet;) sorry voor deze vraag maar ik heb alle faq's nagekeken en gegoogled en kom er niet uit.

[Reactie gewijzigd door m.mollema op 9 december 2009 21:40]

zoek het verschil in de faq tussen een router en een switch.
Indien je al een router hebt werkt elke switch, dus deze ook .............
Ja, dit werkt, zelf stream ik met deze switch met het progje PS3MediaServer (werkt ook voor de xbox360!) zelfs mijn 1080p films naar de Xbox360 :)

Linkje:
(werkt zowel onder linux, windows als mac!)
Bedankt voor je review, goed om te weten dat dit één van de betere producten van Sweex is.

Misschien kun je de review nog iets aanvullen, want ik heb nog wel wat vraagjes, zoals... Zit er eigenlijk een fan (die lawaai maakt) in deze switch? Wordt-ie sowieso warm in gebruik? En is het een metalen kastje of plastic? De kabeltjes gaan er achter in en er zitten leds aan de voorkant? Kun je zien of het een Gigabitverbinding is?

Gewoon als feedback voor je review bedoeld, doe ermee wat je wilt. :)
liefst beantwoorden eigenlijk. ik wil het ook weten
Leds aan voorkant geven aan of het gigabit of 10/100 is. Zie pricewatch voor afbeelding. Zo te zien is het ding verder van plastic.
Hij kan wel sneller denk ik, die 60 MB/s is gewoon de bottleneck van een gemiddelde hardeschijf.
Ik hoop dat je MB/s bedoelt i.p.v. Mb/s, anders is het wel een traag ding :P
Om daar op aan te sluiten:
0/100MB verbinding of een 1000MB verbinding heeft,
:| Dan is ie wel heel snel. Ik denk dat je Mb bedoelt, als in Mega Bit en niet Mega Byte.

Gigabit Ethernet (1000base-X) 1,000 Mbit/s 116 MB/s

[Reactie gewijzigd door Reinman op 3 september 2009 12:12]

1 kB (kilo Byte) = 8000 bits =8kb (kilo bit)
1 KB (Kilo Byte) = 8192 bits = 8Kb (Kilo bit)

En laten we nu vooral met z'n allen eens dat stomme kibibyte vergeten.
Je moet wel een groot interlect zijn om zulke rare contructies te bedenken die altijd goed gingen bij mensen die wat van IT af wisten. Maar nu moet het ineens voor de IT noobs onderons kibi worden.

dus:
k = kilo = 1000
b = bit ->met een kleine b dus
K = de naam voor 1024 bit
B = de naam voor 8 bits

[Reactie gewijzigd door Bjorn_V op 3 september 2009 19:14]

Mja en kilo is volgens mij gewoon met een kleine k!! ;)
k = kilo
K = Kelvin.