Foscam FosBaby P1 Roze Review

lieb 10 juni 2016, laatste update op 10 juni 2016, 2.429 views

Foscam FosBaby P1 Roze

Zelden zo'n spijt gehad van een aankoop

Pluspunten

• Design
  • Beelkwaliteit

Minpunten

• Web interface hangt + bromt voor audio
  • Slechte app(s)

Kwaliteit Score: 2
De Fosbaby camera's besteld omdat Foscam als merk goede reviews krijgt en met de komst van een tweede kind ik graag in een app en via een browser beide kinderen tegelijk in de gaten wilde kunnen houden.
Mijn ervaringen waren dusdanig dat na een hele avond proberen en vergeefs contact met de ondersteuning in Engeland ik vandaag de camera's retour gestuurd heb.

Instellen:
Kan "makkelijk" via de cloud app nadat je eerst de app hebt gedownload en een account gemaakt hebt. Om er daarna achter te komen dat de QRcode op de camera die je moet scannen om hem toe te voegen,
zo klein is dat mijn telefoon hem niet wilde lezen. (eerste minpunt)

Toen via de andere manier eindelijk alles werkte het spul maar gaan testen.

Het goede:
- Design: volgens mijn vrouw en dochter ziet de fosbaby er schattig uit
- De beeld kwaliteit is uitstekend. Scherp, zelfs in een donkere kamer.
- Veel functionaliteiten en instel mogelijkheden

Het slechte:
- De setup is niet zo makkelijk als Foscam doet voorkomen.
- Voordat je kan inloggen in de webinterface eerst een exe installeren |:(
- De web interface is duidelijk (iets gedateerd), maar loopt na een aantal uur vast en is niet meer bereikbaar. De stroom moet eraf en er op om hem weer werkend te krijgen.
- Audio via de web interface geeft een constante irritante ruis en is daarmee onbruikbaar als babyfoon (Hoorbaar op de video die ik gemaakt heb). In IE en Firefox beide in meerdere versies.
- De cloud App moet met een account en allerlei dingen waar ik niet op zit te wachten inloggen in een app met een account op een foscam server :'( . Daarbij is mijn camera dan ineens beschikbaar op hun platform.
- Via de cloud app kan je niet live beide camera's in de gaten houden.
- De meldingen als er geluid is doen het slecht/sporadisch. gelukkig kon ik mijn dochter horen op de oude babyfoon en haar op tijd redden van de krokodil in haar kast }:O .
- Via de niet-cloud app (Foscam viewer) doet de pan/tilt bediening het niet maar kan je wel live naar beide camera's luisteren en kijken.
- De groene led van de adapter is zo fel dat ik die moest afplakken van mijn dochter omdat ze er niet van kon slapen.

Na een hele dag proberen, met andere apps op 2 telefoons, andere software op mijn PC en laptop viel er nog steeds niet van te maken.

Contact met de ondersteuning kan in het Engels, maar dan krijg je wel een Taiwanees/Chinees die boven al zeer vriendelijk is maar je kan hem amper verstaan door zijn accent.
Over naar de email ging niet omdat het email adres niet werkte. Toen ik via de telefoon een ander email adres kreeg ging dat wel,
maar werd het stil nadat ik eerst een standaard antwoord kreeg en vertelde dat dit niet het probleem was.

Ervaring met :
2 Fosbaby P1 camera's
System FW: 1.5.2.12 & 1.5.2.13
Application FW: 2.21.2.5
Plug-In Version: 3.3.0.5

Na deze ervaring vraag ik me af waar alle goede verhalen over Foscam vandaan komen.

Heb jij ook een Foscam FosBaby P1 Roze?

gelukkig kon ik mijn dochter horen op de oude babyfoon en haar op tijd redden van de krokodil in haar kast _/-\o_
Ik heb deze ook en herken de klachten gelukkig niet. Wellicht omdat ik de cloud bewust niet gebruik, alles beelden blijven lokaal en ik verbindt rechtstreeks met de camera
Hoe zit het bij jou met de geluidskwaliteit?

Bij reviewer is deze blijkbaar bar slecht (en ik ben ook al niet zo te spreken over de microfoon van onze 'normale' Foscam).

Wij willen ook graag een IP-camera als babyfoon gebruiken en op zich maakt het mij niet zo veel uit welke, als het geluid op een tablet maar wel zo duidelijk kan zijn als bij een gewone 'domme' DECT babyfoon.
Geluidskwaliteit is erg goed. Je kan in de webinterface van de camera de geluidsgevoeligheid instellen. We hebben hem nu bijna 8 maanden en zijn er echt heel tevreden over!
OK, thanks :).

Ik vraag het omdat ik bij veel reviews van de Fosbaby (maar dat kan ook de voorganger van de P1 geweest zijn) wordt gezegd dat het geluid erg zacht is. En dat je dan de pc of tablet erg hard moet zetten waardoor je ook veel geruis van de camera hoort.

En dat herken ik ook een beetje van onze Foscam FI9826W die ook 2-way audio heeft.
Lees ook mijn reactie van 27 november 2016 12:50 op deze review.

De app "Baby Monitor" kan het geluid "muten" als het onder een bepaald niveau zit. Werkt uitstekend.
Thanks :) Ik neem aan dat deze app er overigens alleen maar voor IOS is? Voor Android kom ik geen gelijkgenaamde apps tegen die ook met een IP-camera kunnen werken.

Het gaat mij dus iig vooral om het te behalen geluidsniveau. Als de hardware zelf er al niets van bakt (wat ik dus een beetje op maak uit sommige reviews), dan kan een app er ook niet veel mee ;).

De "Foscam" app en andere IP cam viewers voor Android krijgen van onze bestaande Foscam camera iig 0,0 geluid door. De microfoon blijkt totaal niets voor te stellen. Alleen als je op het client apparaat het volume maximaal zet hoor je flarden van geluid, helaas.

Maar goed, anders maar gewoon eens zo'n P1 aanschaffen. Bevalt het niet, kunnen we altijd weer terug sturen :P
Als ik zou willen hoor ik elk kuchje en huiltje ;-)
Praten en terugvragen werkt ook
Ik het met de reviewer eens dat foscam zelf geen goede app heeft. Er is wel een "Foscam" app, maar zelf gebruik ik op de iPhone en iPad de app "Baby Monitor". Fantastisch programma!
Je kan hierin ook een ondergrens instellen voor het geluid zodat je beneden een bepaald geluidsniveau niks hoort. Tevens kun je een bovengrens instellen zodat er een alarm afgaat :-)

Ik wil toch nog even reageren op de genoemde minpunten.

- De setup is niet zo makkelijk als Foscam doet voorkomen.
We zijn hier op een tweakers website, voor de gemiddelde tweaker zou dit toch moeten lukken. Het is inderdaad moeilijker dan een standaard set met een webcam en een eigen monitor. Met deze Fosbaby P1 is het eigenlijk niet moeilijker dan het instellen van het ip adres en via de browser inloggen op de camera.
- Voordat je kan inloggen in de webinterface eerst een exe installeren |:(
Dit is niet noodzakelijk. Is enkel bedoeld om de camera makkelijker op het netwerk te vinden. Als je het ipadres echter weet dan kun je direct naar de webinterface van de camera.
Hier heb ik geen ervaring mee. Gebruik de webinterface nooit. Alleen de app "Baby Monitor"
Dat klopt, maar met de app "Baby Monitor" heb je daar geen last van.
Gewoon de cloud app niet gebruiken. Ben er ook helemaal geen voorstander van om dit soort camera's via een cloud toegankelijk te maken.
- Via de cloud app kan je niet live beide camera's in de gaten houden.
Met de "Foscam" app kun je wel makkelijker switchen. Met de "Baby Monitor" weet ik niet zeker of dit met twee camera's tegelijk kan.
De "Baby Monitor" werkt goed, nooit problemen mee. De emailtjes vanuit de camera bij beweging/geluid die je kan instellen werken ook goed.
Werkt bij mij goed in zowel de "Foscam" app als de "Baby Monitor" app.
Deze kun je uitzetten (status light) in zowel de webinterfce, de "Foscam" app als de "Baby Monitor" app
Ja met andere apps kan je gebruikers gemak zeker vergroten. Ik zie sommige van je reacties zeker wel in, echter dat de setup wel moet lukken ben ik zeker met je eens, alleen ze hebben het over "one click" maar dat is niet zo, vandaar mijn opmerking.

Wat betreft de installatie om uberhaupt in de webinterface te komen. Zowel firefox als chrome moest eerst een installatie gebeuren voor de applet alvorens het inlogen werkte. Dat werd met een applicatie geleverd.
Zoals ook hier maar dan met crx plugin: https://www.youtube.com/watch?v=KdyEb-gB8Dg

De brom die in de app niet hoorbaar is kan kloppen, ik heb alleen als ik achter mijn PC zit niet de behoefte om steeds mijn telefoon open te houden als ik twee enorme schermen heb waar het in een hoekje gewoon open kan staan.

Switchen tussen meerdere webcams kan idd in verschillende apps makkelijk, en zelfs de foscam webiterface staat Tile view (van meerdere cameras toe via de webinterface) ... alleen jammer van die brom.

Jup, de LED op de camera had ik gevonden, het gaat om de LED op de oplader...die in de muur zit en die is niet te schakelen.

Kortom ik zie dat er voor een aantal van mijn punten "work arounds" zijn maar daar zat ik met de aankoop van de 2 cameras nu niet op te wachten. En qua product heb ik mjin review ook geschreven met het oog op de niet tweakers die hier veel vaker eindigen voor de reviews etc.
Hoi Lieb,

Ik heb je review gelezen over de Foscam baby P1. Ik heb zelf de Luvion Supreme Connect met wifi bridge. Maar de batterij van deze babymonitor is erg slecht en het feit dat je met deze camera en de bijbehorende app niet 2 camera's tegelijk kunt monitoren met beeld en geluid (niet via wifi / Luvion app en niet via de monitor zelf) is het voor ons niet het ei van columbus. Ik hoopte met de Foscam baby P1 wel 2 camera's tegelijk te kunnen monitoren (beeld en geluid) met mijn tablet met de baby monitor app (apple) of de tinycam monitor pro (android). Maar nu lees ik jou review en begin ik te twijfelen.

Welke babycamera werk je nu mee en is het je gelukt om van 2 camera's tegelijk beeld en geluid te krijgen op je smartphone, tablet of pc?

@ fmb is het jou evt. gelukt om 2 camera's tegelijk te monitoren (beeld en geluid) op tablet of smartphone?
heb je een direct bericht gestuurd.