Samsung Galaxy S7 edge 32GB Goud Review

pacod 10 juni 2016, 2.767 views

Samsung Galaxy S7 edge 32GB Goud

Mijn vrouw was toe aan een nieuw toestel en ik had toevallig nog een puntgave S6 Edge in het wit voor haar liggen! ;-) Los een S7 Edge gekocht. Ik zal in mijn review de voordelen/nadelen t.o.v. de S6 Edge aan proberen te stippen in dit review.

Pluspunten

• Looks
  • Snelheid
  • Camera
  • Accu

Minpunten

• Functionaliteit Edge

Under construction, ik zal deze in verloop van tijd bijwerken

Zoals in mijn korte toelichting aangegeven ben ik overgestapt van een S6 Edge naar een S7 Edge.

Waarom zou je niet overstappen?
- Snelheid toestel bij normaal gebruik. Gebruik je het toestel om te facebooken, internetten af en toe een foto te maken. Dan zijn er weinig redenen om de S7 Edge te nemen t.o.v. de S6 Edge. De S7 Edge voelt qua gebruikerservaring niet sneller aan dan de S6 Edge.
- Prijs. De S6 Edge is nu een stuk gunstiger geprijst dan de S7 Edge.
- Camera in daglicht is er weinig verschil te zien.

Waarom zou je wel overstappen?
Accuduur: De accuduur op de S7 Edge is een stuk beter dan die van de S6. Waar ik met 3-4 uur schermtijd op de S6 een lege accu had, haalt deze op de S7 tot nu toe de 6 uur zeker wel. Dit is ook 1 van de redenen geweest om de S7 Edge te nemen i.p.v. de reguliere S7. De dag doorkomen is zo wel een eitje geworden! :)
Camera: In slechte lichtomstandigheden is het verschil enorm tussen de twee.

Heb jij ook een Samsung Galaxy S7 edge 32GB Goud?

Ik heb zelf nooit een S6 Edge gehad, kom van een S5 af, maar waar ik wel heel erg aan moet wennen van de S7 Edge, is dat de telefoon zo glad als een aal is !

Ik gebruik geen frontjes of cases, heb de telefoon het liefst zoals ie gemaakt is. Maar mijn S7 Edge glijd onderhand overal waar het niet waterpas is, naar beneden. Telefoon ff op je been leggen tijdens TV kijken op de bank, echt not done, glijd er zo vanaf.

Verder idd een heel mooi scherm, edge functie is wat overrated, ik vind het meer een mooi design gimmick. Qua snelheid, is het toestel niet zo heel erg veel sneller dan de al snelle S5 met een custom firmware (als in, geen bloatware).

[Reactie gewijzigd door Madshark op 10 juni 2016 17:49]

Daar had ik met de S6 Edge meer last van. Misschien dat ik er wel rekening mee ben gaan houden, zodat ik er toch anders mee omga dan dat ik anders zou doen met de S7 Edge.
Had op de S6 Edge trouwens en clearcover. Op de S7 gebruik ik nog niks, maar denk er wel over na een clearbackcover te halen.