Specificaties 48" Ultra HD 3D LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Panasonic Viera TX-48CX400E Zilver, Zwart Review

Jeejem 9 juni 2016, 976 views

Panasonic Viera TX-48CX400E Zilver, Zwart

Mooi uitziende tv met een aantal - voor sommigen - onoverkomelijke tekortkomingen

Pluspunten

• Mooi ontwerp
  • Smalle Bezels
  • Uitstekend contrast

Minpunten

• Inputlag
  • Geen verstelmogelijkheden
  • Weinig instellingen

Ben gevallen voor deze TV omdat ik graag wilde opschalen qua resolutie en formaat. 48" was voor mij een mooie maat en icm de hoge resolutie en nette prijs was het voor mij gemakkelijk om voor deze TV te vallen.

Bij het installeren viel al op dat de menu's allemaal tamelijk ouderwets ogen. An sich geen probleem maar het geeft wel te denken anno 2016 dat dit nog steeds zo gemaakt wordt. Verder viel gelijk op dat de bezels erg smal zijn en dit zorgt voor een mooi en modern uiterlijk. Jammer was wel dat de pootjes aan de onderkant van goedkoop plastic zijn. Geen issue natuurlijk als hij eenmaal staat, maar een goedkope start is het wel.

Bij aanzetten is het eerst dat opvalt de uitstekende zwartwaardes. Zwart lijkt echt zwart en ook kleuren zien er prima en natuurlijk uit. 4K beeldmateriaal vanaf youtube ziet er werkelijk geweldig uit en voor dit doeleinde is de TV dan ook prima geschikt. Toen maar eens de Xbox aangezet. In eerste instantie levert dit prima beelden op. Echter, al na 2 seconden valt op dat de responsetijd niet van deze tijd is. In een spel als Fallout 4 is het simpelweg onspeelbaar. Na wat googlen kwam ik op enkele tips (o.a. Gaming mode, andere features uitzetten, HDMI 1 gebruiken etc.) maar deze boden geen van allen resultaat. Onacceptabel wat mij betreft.

Zeker in deze tijd wordt een TV voor veel meer gebruikt dan alleen TV kijken. Ik zou dit toestel alleen aanraden voor mensen die er graag TV of andere media op kijken. Maar een PC of een console aansluiten kun je wel uit je hoofd halen. Zeer beperkt aan te raden dus.

Heb jij ook een Panasonic Viera TX-48CX400E Zilver, Zwart?

Heb deze tv ook gekocht, onfortuinlijk genoeg bij Redcoon (deze heeft enkele dagen geleden sluiting aangekondigd, wegens te grote interne concurrentie van Mediamarkt)...Ook Panasonic zelf kondigde iets langer geleden aan dat ze stopten met de produktie van tv's (wegens te weinig winst).
Enfin, ik wil hier niet veel kwijt over de kwaliteit enzo, want onder het motto de eerste 4K tv onder 600eur koop ik, heb ik dit toestel gekocht. wat ik wel even kwijt wil zijn enkele instellingen:
- zet de powersave mode van de tv uit, dit gaf een brom tijdens het afspelen via de Telenet (BE) Digibox
- zet de GAME modus op, om de input lag te verminderen/verwijderen (Bluetooth muis/pc hdmi verbinding) -van xbox ofzo heb ik geen weet...
- Laat de film modus af, tenzij je echt een blueray ofzo aan het spelen bent.
Voila, na al deze instellingen is de tv min of meer correct ingesteld, en aangenaam om te gebruiken.

Toch heb ik nog enkele vragen voor diegenen die een antwoord weten:
- Ik wilde mijn TX-48CX400E ter herstelling aanbieden omdat ik soms last had van het wegvallen van het beeld (zwart beeld), maar wel het geluid verder bleef afspelen... Ik begin echter meer en meer te vermoeden dat dit ligt aan mijn Philips 2.1 soundhub/blueray speler... de afstandsbediening van dit apparaat interfereert ook op een héél eigenaardige wijze!? Iemand een idéé of oplossing?
- Ik blijf ook zitten met zwarte balkjes als ik via hdmi de pc aansluit, niet onoverkomelijk, wel minpuntje (Geforce GTX 750ti)... (tv lijkt op een 16:10 formaat te willen spelen, terwijl 16:9 ingesteld is- heb al verschillende eigenschappen in nVidia conf. scherm aan te passen...)

[Reactie gewijzigd door CX_ op 24 oktober 2016 19:57]

Zojuist besteld bij Mediamarkt voor 499,99 euro, niet slecht vind ik voor een 48inch 4K TV met 3D.

Onze Samsung TV begint defecten te vertonen, led verlichting begint te knipperen en 1tje is paar dagen geleden stuk gegaan wat dus nu een donker vlekje veroorzaakt rechts boven het paneel.