Asus N6600 GT/TD Review

manzana 7 oktober 2005, 1.534 views

Asus N6600 GT/TD

Pluspunten

• goede prijs/prestatie verhouding
  • eenvoudige installatie

Minpunten

• koeler maakt veel lawaai

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Ik zocht een grafische kaart voor zo'n 150 euro, de 6600GT kon ik voor 163 euro bemachtigen. Uit benchmarks en diverse reviews zag deze Asus versie er goed uit qua prestaties.

De installatie verliep vlekkenloos. Wat me direct bij de eerste boot opviel was het lawaai van de koeler. Hiervoor werd al gewaarschuwd in reviews, dit is wel een groot minpunt. Gelukkig is dit gedeeltelijk op te lossen middels Expertool van Gainward. Deze laat de koeler op een lager toerental draaien in 2D mode (kan ook in 3D mode, maar heb ik niet voor gekozen). De temperatuur blijft dan nog wel acceptabel (60~63 graden idle, 2D). Stressed loopt de temperatuur op tot zo'n 65~70 graden.

Voor het geld zet deze kaart een hele goeie prestatie neer; niet alleen in benchmarks als 3DMark, maar ook in games waar het uiteindelijk om gaat natuurlijk :)

• AMD 64 X2 3800+
  • Asus A8N SLI
  • 2x 512 MB OCZ ValueX DDR400
  • Coolermaster Wavemaster
  • 3x 80mm case fans
  • Tagan 380W Silent PSU
  • LG 1710s 17" LCD (1280x1024)
  • Windows XP

Heb jij ook een Asus N6600 GT/TD?

je kunt makkelijk, een zalman koeler eraan hangen. hierdoor zullen je temps zakken en kun je wat meer uit je kaart halen!
Dit ben ik ook aan het overwegen, maar dat maakt het nadeel van een lawaaierige stock koeler niet minder ;)