Microsoft Sidewinder X5 Review

itons 16 augustus 2009, 892 views

Microsoft Sidewinder X5

Pluspunten

• Design gericht op brede handen (nadelig voor mensen met kleine handen)
  • Goedkoop i.v.t andere game muizen

Minpunten

• Weinig gewicht, zeer lichte muis, komt 'flimsy' over.
  • Mogelijke instellingen zijn i.v.t andere game muizen wat beperkt

Microsoft richt zich met de X5 op een lager prijs segment dan sommige bekendere game muizen, met een advies prijs van 30 euro is het een vrij goedkope muis. Dit zie je ook terug in de duurzaamheid van de gebruikte materialen, hoewel de afwerking goed is, oogt het effen zwarte plastic niet erg sterk. Verder ontbreken de gewichtjes om de muis aan te passen, die veel andere muizen wel hebben. De prestaties en software mogelijkheden zijn echter wel prima, dus als je voorzichtig met je spullen omgaat en op zoek bent naar een goedkope muis om mee te gamen dan is de X5 een prima keus.

Heb jij ook een Microsoft Sidewinder X5?

Review kan zeker wat uitgebreider. Kan je ook on-the-go het dpi wijzigen?
Wat voor sensor zit erin? Welke dpi keuzes heb je eigenlijk? enzovoort.

Plaatjes zijn wel okey daarintegen! :)
Uit de derde foto kan je alvast afleiden dat je dpi on the fly kan instellen en zelf ook bepalen tussen welke waarden je kan switchen ;)
De review zou iets uitgebreider kunnen. :P

Ik heb zelf de Sidewinder (dus niet de X5 variant). Toen ik de muis bestelde, kreeg ik de verkeerde toegezonden, namelijk de X5. Ik vond inderdaad ook dat het materiaal wat fragiel aanvoelde. De normale variant is steviger en heeft meer opties. Heb je de Quick-Turn button wel eens gebruikt, ik moet zeggen dat die erg handig kan zijn.