Samsung Galaxy S7 32GB Wit Review

Niek_Luinge 8 juni 2016, 639 views

Samsung Galaxy S7 32GB Wit

Toptelefoon, heerlijk snel, handzaam, goed scherm

Pluspunten

• Mooi design
  • Ligt goed in de hand, niet te groot
  • Fantastisch scherm
  • Snel!

Minpunten

• Touchscreen minder gevoelig dan vorige (Note 3)
  • Batterijduur valt me tegen
  • Geluid blijft een zwak punt

Wat een heerlijke telefoon! Dit is mijn derde Samsung, na de Galaxy S2 en de Note 3.
Wat me na de Note opviel was dat deze weer fatsoenlijk in mijn broekzak past. Dat is echt fijn, een telefoon die handzaam is en toch goede specs heeft.
Want goede specs, dat heeft 'ie. Hij is echt heerlijk snel, geen haperingen waar dan ook. Dat mag ook wel met zo'n processor (en ook voor dat prijskaartje mag je wel wat verwachten).
Het design van Samsung spreekt me nog steeds wel aan, al is het niet vernieuwend of bijzonder. Simpel en strak eigenlijk. Veel andere merken gaan over op metalen behuizingen of voegen mooie dingen toe, dat doet Samsung niet. Deze telefoon is weer een 'gewone' goeie ouwe Samsung in mijn ogen. Maar functioneel is het en dat is belangrijk. Lelijk is hij zeer zeker niet!
Wat ik wel jammer vind ten opzichte van eerdere modellen is dat de accu niet verwijderbaar is. Een enorm pluspunt, en ook de reden dat ik deze heb gekocht en niet de S6, is dat er éindelijk weer ondersteuning is voor een sd-kaart! Ideaal! Zo kun je toch de goedkoopste versie nemen, er een kaartje in stoppen van 128 GB en klaar is kees!
De batterijduur van de telefoon valt me eigenlijk wel tegen. Ik ben natuurlijk een Note gewend, die heeft een enorme batterij. Deze telefoon is een stuk kleiner, maar heeft daarnaast een qhd-scherm, oftewel meer pixels = meer stroomverbruik. Hij kan gemakkelijk een dag mee bij normaal gebruik, maar dan is 'ie ook wel op. Ik gebruik hem eigenlijk niet normaal, ik speel vaak zware spellen en dan gaat de accu best snel leeg. Hij laadt daarentegen wel weer heerlijk snel op, dat is het pluspunt.
De camera heb ik vrijwel niet gebruikt, ik ben geen foto- of filmmens dus deze functies gebruik ik zelden.
Het afspelen van video's gaat wel soepel, ook in 60 fps en dat kijkt echt top!
Het geluid van de smartphone blijft een lastig punt, behalve HTC, die maakt er wat van. Ook bij deze telefoon is één klein luidsprekertje aanwezig, dit klinkt niet per se slecht, maar het blijft altijd een blikkerig geluid in vergelijking met 'echte' luidsprekers. Het wordt wat mij betreft tijd dat daar eens moeite in wordt gestoken, in plaats van schermen die steeds beter worden, de luidsprekers blijven telkens achter.
Goed, verder ook een topding, alles is aanwezig zoals natuurlijk bluetooth en wifi, gps, near field communication, noem maar op. Alles wat je zou willen, zit erop. Behalve een infrarood-zender, die had mijn Note dan weer ;-)
De prijs vind ik zeker prima, deze telefoon is gewoon top of the line en dat mag best wat kosten. Zo'n apparaatje gaat dan ook jaren mee en dat met úren aan gebruik per dag. Prima!

Heb jij ook een Samsung Galaxy S7 32GB Wit?