Specificaties 22,8dB, bij maximaal 1.200rpm - Bekijk alle specificaties

BitFenix Spectre Pro Led Groen, 140mm Review

digiguy 7 juni 2016, 61 views

BitFenix Spectre Pro Led Groen, 140mm

Look is misschien niet voor iedereen maar prestatiegewijs wel aan te raden.

Pluspunten

• Stil
  • Krachtig
  • Verlichting Uitschakelbaar

Minpunten

• Felle zijkantverlichting
  • Kwaliteitscontrole

Geluid (min) Score: 4
Geluid (max) Score: 4
Luchtverplaatsing (min) Score: 3
Luchtverplaatsing (max) Score: 3
Heb verschillende van deze aangeschaft in zowel 120 als 140mm uitvoering en verschillende kleuren.
In tegenstelling met hun gewone Spectre reeks hebben deze een gekleurde binnenring die de verlichting meer diffuseert maar let op deze blijkt niet altijd gelijk van tint, wat op een kwaliteitscontroleprobleem duidt.
Ook heb ik enkele zowel Spectre als Spectre Pro exemplaren waarvan één LED reeds stuk is gegaan.
De Leds zijn op de zijkant van de smoked behuizing geplaatst en daardoor veel te fel wanneer deze ook onder deze hoek worden bekeken. Kan natuurlijk opgelost worden door een dop zwarte lijm of zo, maar toch.
De gewone Spectre Fans hebben dit probleem veel minder daar de Leds gemonteerd zijn in de hoekversteviging van de behuizing. De verlichting van deze is discreter en voor mij ook mooier, en daar deze ook als PWM versie verkrijgbaar zijn kunnen deze ook beter toegepast worden in een gecombineerd systeem.
Al met al vind ik deze fans waar voor zijn geld maar dan toch met een duidelijke voorsprong voor de gewone Spectre uitvoering die ook iets goedkoper is.

Heb jij ook een BitFenix Spectre Pro Led Groen, 140mm?