Tweakers zegt: 7,5

Bekijk alle uitvoeringen
Specificaties 65" Ultra HD 3D LCD TV met HDR en 2 tuners - Bekijk alle specificaties

Sony Bravia KD-65XD9305 Zwart Review

maximaximaal 7 juni 2016, 395 views

Sony Bravia KD-65XD9305 Zwart

De XD93 is een geweldig tv indien goed ingesteld, prachtig beeld, gaaf design en 4k met hdr, maar is hij zijn prijs waard. Ik denk achteraf van niet, er is niet genoeg content voor mij, hij is niet perfect om mee te gamen en ook gewoon erg duur.

Pluspunten

• beeldqualiteit
  • design

Minpunten

• geluid
  • prijs

De XD93 staat op het moment dat ik deze review schrijf nu al bijna drie weken op mijn kamer en ik ben er erg blij mee. De beeld kwaliteit is top (indien goed ingesteld) en hij doet alles waarvoor ik hem gebruik. Toch zijn er nog wel een aantal minpuntjes:
Het geluid ondermaats en past eigenlijk niet bij een tv van deze prijs. Het mist diepte en vooral aan de lage kant komt het te kort dus als je echt wilt genieten van een mooie film is een losse audio set-up wel een vereiste.
Ook waren de kleuren bij het eerste gebruiken niet helemaal realistisch en vielen daarom ook buiten mijn smaak. Na het tweaken van de instellingen en het uitzetten van een aantal opties waaronder live colour werd het beeld veel mooier voor mijn gevoel. Voor een meer technische overview van het beeld raad ik tweakers hun eigen review aan.
Tenslotte vind ik het jammer dat er nog maar weinig 4k content goedkoop beschikbaar is, op netflix staan een aantal series en films maar voor de rest is het of erg duur, 4k bluray players, of van slechte beeldkwaliteit, Youtube 4k met compressie. Gamen op 4k is dan wel mogelijk alleen niet iedereen heeft een pc die dat aan kan, hierbij komt er nog bij op dat de tv merkbaar veel latency heeft zelfs in de gaming mode.

De XD93 is bovenal een geweldig tv indien goed ingesteld, prachtig beeld, gaaf design en 4k met hdr, maar is hij zijn prijs waard. Ik denk achteraf van niet, er is niet genoeg content voor mij, hij is niet perfect om mee te gamen en ook gewoon erg duur.

Heb jij ook een Sony Bravia KD-65XD9305 Zwart?

Reviews door de redactie