Specificaties 65" Ultra HD LCD TV met HDR en 2 tuners - Bekijk alle specificaties

Philips 65PUS8601 Zwart Review

Gerry Schulten 7 juni 2016, 789 views

Philips 65PUS8601 Zwart

Zeer mooi toestel, goed afgewerkt. Voor een platte TV een zeer goed geluid (50Watt).Goed werkende apps en een super mooi beeld. Ook de afstandbediening is zeer goed hanteerbaar en spraakgedeelte werkt echt goed. Zeer goed functionerende Ambilight. Hier scoort Philips eindelijk weer mee. Kortom een top toestel.

Pluspunten

• Heel mooi natuurlijk beeld
  • Goed werkende apps
  • Zeer goed geluid voor platte TV.
  • Schitterende Ambilight die goed werkt.
  • Prettige, degelijke afstandbediening.
  • Storingsvrij vanaf installatie.

Minpunten

• Zenuwachtige cursorpad afst. bediening

Ik had van te voren de 65PUS9109 van Philips. 1ste keer installatie gaf hij problemen. Na update en geen goed eindresultaat nieuw moederbord gemonteerd door CE-repair. Na een tijdje nog steeds problemen met ambilight, die begon te flikkeren terwijl beeld rustig was, slechte werking afstandbediening, niet goed opstarten enz. enz. Wederom gemeld en toen werd besloten dat ik een nieuw toestel kreeg. En begon dezelfde ellende weer, eerst nieuw moederbord en nog steeds niet geheel tevreden over de werking. Regelmatig stroom eraf en weer opnieuw opstarten. Slecht werkende apps, vastlopen enz. enz. Wederom CE-repair gebeld en die haalde het toestel op. Na een aantal dagen kreeg ik hem redelijk goed werkend terug. Niet alles was perfect, maar ik had de lat gewoon wat lager gelegd, eigenlijk idioot. Maar ik had toch garantie en keek het een tijdje aan. Plotseling begon het beeld te flikkeren en uit te vallen, en hij stopte er geheel mee. Uiteraard weer CE-repair gebeld en gezegd dat ik deze TV niet meer terug wil omdat ik er geen vertrouwen meer in had. Aangezien ik de TV bij Mediamarkt had gekocht ging ik alvast kijken welk ander merk ik dan zou pakken eventueel. Maar ambilight zou ik dan wel moeten missen helaas. Maar ik wilde in ieder geval geen probleemtoestel meer. Toen kreeg ik van CE-repair namens Philips het aanbod om de 65PUS8601 te nemen, dus zo omruilen. Ik keek op internet de reviews en wat ik maar kon vinden en heb toen dit aanbod geaccepteerd.

Vanaf het moment dat hij uit de doos kwam was ik er al verliefd op. De chrome voet is al degelijker dan van de 9109, want dat was kunststof met een laagje chroom. De omlijsting is mooier, maar dat is ook iets persoonlijks. De speakers die magnetisch tegen de zijkanten zitten geplakt zien er gelikt uit. De 1ste installatie werkte ook gelijk perfect, geen enkele storing of defect. (dat was wel anders voorheen)! Vanaf het moment dat hij was ge´nstalleerd zag ik een prachtig beeld, het warme Philips beeld zal ik maar zeggen. Mooie en warme kleuren wat ik altijd gewend was vanuit het Philips verleden. Ook doordat deze TV het dubbele hertz heeft voor de refreshrate(van 50 naar 100) merkte ik dat bij het inzoomen van bijv. een voetballer in een wedstrijd dat de "waas"die er voorheen rond zijn hoofd zat, deze nu geheel verdwenen is. Dat is echt een wereld van verschil.
Het aansluiten van de externe tuner geen enkel probleem. De afstandbediening nam deze gelijk over en werkt probleemloos. Vervolgens een USBstick voor de pauzes en eventuele opnames geplaatst. Ook deze werd gelijk herkend en geformatteerd, dus was gelijk werkzaam. Ook een andere USBstick waarop een film stond opgenomen, werd gelijk herkend, en speelde perfect goed af met heel scherp beeld en geluid.
Het geluid is echt goed te noemen van deze TV. Ik weet dat de meeste liefhebbers een soundbar hebben of een surroundset, maar als het iets minder mag zijn dan voldoen deze speakers echt ruim voldoende.
De meeste platte TV's hebben amper 20watt vermogen en dan is deze 50watt gewoon erg goed en zeer goed af te stellen.
Vervolgens na dit geprobeerd te hebben ben ik de apps gaan uitproberen want dat gaf in het verleden vaak problemen bij Philips. Nu dus niet meer, en dat was fijn om te constateren, want ik had daar een zwaar hoofd in. Voor mensen die programma's gemist gebruiken(RTLXL, NPO enz.) die zullen zeer tevreden zijn. Vele andere merken hebben cq ondersteunen deze apps niet of niet meer. Ikzelf vind het erg handig dat deze erop zitten en dat ze werken.
Ook het ambilight is goed in te stellen zoals je het zelf het prettigste vindt en vertoont geen kuren.
Ook heb ik de spraakbediening uitgetest en deze werkt erg nauwkeurig moet ik zeggen.
De menu's voor instellingen zijn iets anders t.o.v. mijn vorige TV's, maar zeer zeker niet onprettig.
Het enige wat mij opviel was dat de muispad wat gevoelig is, dus die maakt wel eens een sprintje, zal ik maar zeggen. Daar moet je aan wennen, maar mogelijk met een update dat de gevoeligheid dan wat minder wordt.
Al met al kan ik alleen maar zeggen dat ik zeer tevreden ben met dit toestel en ik kan hem iedereen aanbevelen.
Ik heb in ieder geval mijn vertrouwen weer terug gevonden in Philips en dat was ik toch echt geheel kwijt.
Chapeau voor Philips met deze TV, ga zo door en jullie krijgen weer veel klanten erbij.

Heb jij ook een Philips 65PUS8601 Zwart?

Heb je echt nog steeds geen enkel probleem met deze TV??? Dan heb je echt geluk of ik heb ongelooflijk veel pech gehad, ook na omruiling voor een nieuw toestel, met die apparaten.
Na 3 maanden en echt alleen maar problemen was ik er helemaal klaar mee. Zie mijn review.
Ik kijk er van op van hetgeen je hier hebt geschreven . Ik had dat ook met mijn vorige toestel, de 65PUS9109. Op mijn aanraden kochten zowel mijn neef en mijn broer ook dat toestel. Ik heb er vanaf begin niets dan ellende mee gehad. Zij echter hebben dat niet of nauwelijks. Wel regelmatig moeten ze de stekker eruit trekken.
Nu met mijn toestel, de 65PUS8601, heb ik vanaf de eerste dag alleen maar lof. Stekker erin, door installatiemenu lopen, en klaar was Kees. Sinds de eerste dag werkt alles perfect. Nog nooit de stekker eruit hoeven halen. Ik had overigens voor de aanschaf alle reviews over dit toestel gelezen, ook in het buitenland, en die waren alleen maar vol lof. Daarom heb ik toch weer voor Philips gekozen. En, eerlijk is eerlijk, daar heb ik geen spijt van.
Kortom denk ik dat jij gewoon heel erg veel pech hebt gehad.
Ik denk dat je idd pech gehad hebt. Ik heb het toestel nu al langere tijd (5 mnd ofzoiets) en geen grote problemen. Alleen de afstandsbediening is niet aan te wennen. Ik ga op zoek naar een nieuwe. Owja en youtube buffert bij 4k filmpjes niet snel genoeg terwijl ik voldoende bandbreedte heb. Heb het idee dat na de laatste software update de beeldkwaliteit iets vooruit gegaan is. Er is iig een hdr upscaling optie bijgekomen voor normale beeld/bron.
Hoi Martijn. Ik heb ook geen problemen tot heden en inmiddels ook de nieuwste update ge´nstalleerd. Ik kan alleen niet de perfecte beeldinstelling vinden. Ik denk dat het beeld van mijn vorige TV de 9109 een mooier beeld had, maar dat kan ook een gedachte zijn. In principe zou deze TV een mooier beeld moeten hebben doordat hij meer hertz heeft enz. Het zal wel aan mij liggen maar ik krijg het beeld niet zo mooi als dat het volgens mij zou moeten zijn. Hoe heb jij jouw beeld instellingen ingesteld?
Hallo Gerry,

Bekijk mijn revieuw op tweakers. Daar had ik dezelfde conclusie. Dit paneel is volgens mij wat minder dan die van de 9109.

Ik heb trouwens bij de mediamarkt een philips universele afstandsbediening gekocht. De srp5018. Wat een toppertje is dat. Ik ben nu af van de touchpad die altijd in de weg zag bij het bedienen van de pijltjes toetsen. Ik kan nu met 1 afstandsbediening de soundbar, de satelliet tuner en de tv bedienen. De AB heeft ook nog een leer functie en dus kon de AB van mij led verlichting er ook inleren. Dus die kan ik nu ook met dezelfde AB bedienen. Top!