Specificaties Kit met 1 lens, 12,2MP sensor - Bekijk alle specificaties

Canon EOS 450D + EF-S 17-85mm f/4-5.6 USM IS Zwart Review

vincedd 16 augustus 2009, laatste update op 12 oktober 2009, 1.073 views

Canon EOS 450D + EF-S 17-85mm f/4-5.6 USM IS Zwart

Pluspunten

• Mooie lichte camera.Goede foto eigenschappen.De 18-55 lens is goed om mee te beginnen.
  • veel software en kabels meegeleverd.

Minpunten

• Nog niet meegemaakt

Uitbreidbaarheid Score: 5
Batterijduur Score: 5
Snelheid en automatiek Score: 5
Dit is mijn eerste spiegelreflexcamera,nadat ik jaren heb aan lopen klooien met een traag ricoh 3,2 Mp camera,waarvan ik de digitale zoom teveel gebruikte en blokkerige foto's kreeg.Al beviel die op dat ogenblik ook goed.

Op dit ogenblik heb ik de camera 2 maanden en heb er 2500 foto's mee geschoten,waarvan er +/- 1800 redelijk tot goed zijn gelukt en de rest heb ik kunnen weggooien.De meeste foto's zijn in raw genomen en heb ik later naar het tiff formaat omgezet in het Canon fotoprogramma en opgeslagen.

Heb me goed verdiept in de prijs,veel op internet rondgekeken en veel revieuws gelezen.
Heb de body met een 18-55 lens(kit) en gratis crumpler tas(499,- aanbieding bij Apollo in Almere) ,een uv filter,8 Gb snelle sd kaart en extra accu voor nog geen 580 euro gehaald.

Gelijk na aanschaf thuis eerst de nodige papieren doorgelezen hoe het apparaat werkte en een uurtje geduld om de 1e accu op te laden.
Na ruim een uur de eerste foto's geschoten(de planten en dieren in de voortuin waren de klos) ,voorlopig op jpeg,aangezien ik niet zo snel wist hoe ik hem in raw formaat kon laten schieten.
Na uitleg van mijn zwager(die heeft dezelfde camera),schiet ik bijna alles in raw.

Het mooie van de camera vond ik dat ie snel scherp stelde in AF en zeer snel mijn foto's opsloeg op de sd kaart.Dat is bij mij een voordeel,omdat ik naast de macrofoto's ook dieren aktiefoto's schiet.
Het voordeel van de 18-55 lens was dat er standaard een stabilisatie op zat.(ik ben soms nogal wat trillerig).Waardoor mijn foto's toch vaak scherp waren
Ik kon wel gelijk merken dat ik het met de 18-55 lens niet ging redden,aangezien ik veel zoom en macrofoto's maak.
Dus vanwege het lage budget wat ik had een kleine 3 weken later maar een Tamron 70-300 lens erbij aangeschaft.Zit vanwege de prijs geen stabilisatie op,maar voorlopig red ik het er wel mee.En als ik weer geld heb komt er wel weer een goede Canon lens bij en een externe flitser.

Ik merk dat als het wat donkerder word,de flits niet altijd mee wil werken en ik soms dingen niet scherp krijg.De AF loopt dan te zoeken.Dat zal wel niet aan de camera liggen,maar meer aan de weinige ervaring die ik nog met de camera heb.Ik wil daarom ook nog een fotocursus gaan doen,om de functies in de camera te ontdekken.
1x een storing in de camera gehad.Communicatie tussen body en lens ging niet goed,waardoor er geen foto's gemaakt konden worden.Dit was opgelost door even de camera uit en aan te zetten.Daarna geen last meer gehad van deze storing.

De camera schiet heldere foto's,is makkelijk bedienbaar.Voordeel is dat de flitser er standaard op zit en uitgebreid kan worden met een externe flitser.Eenvoudig menu en zeer geschikt in prijs voor een beginner die aan een spiegelrefelex wil beginnen.De lenzen zijn makkelijk te wisselen.Wel opletten bij het wisselen van de lenzen dat er geen stof in de body komt of op de lenzen.
Er zit een kabel bij om je camera via usb uit te lezen,en kabel om je beelden via tv af te spelen en de nodige software om je foto's uit te lezen en te bewerken.
Canon heeft nog de nodige spullen die je bij de camera kan aanschaffen.VariŽrend van goedkoop tot prof. apparatuur en lenzen.

De foto's erbij zijn gemaakt met de 70-300 Tamron lens.De 18-55 Canon lens foto's moeten even op zich wachten.

• Tosiba tecra
  • Conceptronic ch3nas
  • Tamron 70-300 lens
  • Windows XP

Heb jij ook een Canon EOS 450D + EF-S 17-85mm f/4-5.6 USM IS Zwart?

"Zit vanwege de prijs nog stabilisatie op" * "Zit vanwege de prijs nog geen stabilisatie op"

"spiegelrefelex" * "spiegelreflex" Of gewoon, DSLR

Korte bondige review. Kan je eventueel nog mooi uitbreiden met wat foto's die je hebt gemaakt. Bij Positieve eigenschappen heb je staan : "Veel kabels meegeleverd". In de review staat daar niks over.

Voor de rest leuk om te lezen. Mooie en vooral goedkope instap DSLR idd.
Klopt,het was wat laat gisterenavond.had de foutjes gezien,maar om half 3 niete cht de zin meer om het aan te passen,dus dat ga ik nu even doen.bedankt voor de reactie.
goede eerste indrukken review voor kopers die een snel overzicht van de gebruikservaringen willen.

de storing tussen de lens en de body kan voorkomen als je de camera opbergt zonder de lens erop. Voor een camera is het meestal beter als je een vaste lens erop laat staan en ook met een lens erop opbergt itt los opbergen en veel lenzen wisselen. Vaak komt hierdoor namelijk stof tussen contacten of op de spiegel te zitten (bij 450d gelukkig een stoffilter en verwijdering).

ps, als je de argumenten (+/-) op losse regels zet blijven ze iets beter te lezen, je kan in dit vakje gewoon de entertoets gebruiken, ook tussenkopjes kunnen het verhaal duidelijker maken