Raijintek Triton Core AIO Water Cooling Solution Review

Zoxsi 6 juni 2016, laatste update op 6 juni 2016, 382 views

Raijintek Triton Core AIO Water Cooling Solution

Sinds ik mijn game PC heb gemaakt heb ik al last van de slechte slangetjes in deze koeler, daarintegen is het voor de rest een goed presterende koeler.

Pluspunten

• Koelprestatie's
  • geluid is vrij laag aan dB
  • mooi doorzichtige slangen vooral met gekleurde liquid erin

Minpunten

• slangen knikken heel snel
  • bovenkant is zwart wat ik wel jammer vind
  • rare witte stukjes die erdoor heen drijven na een paar dagen.

Geluidsproductie (min) Score: 4
Geluidsproductie (max) Score: 3
Koelvermogen Score: 4
Omdat ik teveel woorden had doe ik maar een uitgebreid review die erg minimaal is. :P

Ten eerste had ik er na een aantal dagen witte stukjes in drijven en deze kwamen ook nadat ik laatst de hele koeler leeg had gehaald en er nieuwe koelvloeistof in had gedaan, maar ik heb er nu blauwe vloeistof in zitten dus merk je het niet meer, dit heeft verder niet veel tegen de prestaties maar als je geen kleurstof erin hebt hinderd dit wel de mooie uitsraling van de slangen als er elke keer wat doorheen drijft.

Het enige echte slechte punt aan deze koeler is de slappe slangetjes die bijna elke keer buigen hoe je hem ook in je kast plaatst, het lijkt wel alsof de slangen gewoon te lang zijn maarja ik ga niet de slangen inkorten straks kom ik niet meer bij de CPU :P
Ik heb laatst de slangen aan een kant van de koeler omgedraaid en dat hielp in mijn case al heel erg, nu zitten er geen knikken meer in en doet hij het presteerd hij uitstekend.

Oh en helaas werd deze koeler geleverd zonder fans wat ik raar vond maar als je goed kijkt waar je hem haalt moet je dat eigenlijk wel door hebben dus dat was een beetje mijn eigen fout.

Heb jij ook een Raijintek Triton Core AIO Water Cooling Solution?

ik ben nu met mijn 3e triton bezig, ze begonnen telkens na +/- 2 weken te lekken bij het stroomkabeltje voor de pomp.
telkens wel netjes omgeruild door de winkel maar ja, ik ben nu erg voorzichtig aangezien er een videokaart onder hangt die ik liever niet frituur. :)
Ik heb aan lekken nog geen problemen gehad, niet dat k weet *runs to PC to check*
Nee alles nog heel :p
Ik hoorde van meerdere dat hij problemen had met lekkage maar de ene heeft t en de ander niet, wel apart dat joune het bijna allemaal doen
Heb de Triton nu bijna een jaar erin zitten. In de tussentijd is er wat water vergaan, en heb ik vandaag de vloeistof moeten vervangen. Er kwamen namelijk allemaal luchtbellen in het circuit, dit maakte behoorlijk wat lawaai.

Nadat ik het water heb vervangen begint mijn Triton ook te lekken bij het stroomkabeltje van de pomp. Als ik niks doe op de PC valt het mee, maar zodra ik ga gamen begint die te druppelen als een tierelier :O

Gelukkig buiten de kast al geconstateerd dat hij aan het lekken was. Daarna ging het een uurtje goed en heb ik de Triton terug ingebouwd, helaas toch flink wat druppels geconstateerd op het keukenpapier dat ik uit voorzorg op de videokaart gelegd had.

Voor mij voorlopig geen Triton meer. Ga hem z.s.m. vervangen voor luchtkoeling.
Hoe ging het mengen zelf?
Je bedoeld dat ik het blauw heb gemaakt?
Er zaten kleurtjes bij geleverd voorzichtig open maken een paar druppels erin doen goed dicht doen en het mengt vanzelf zodra je het allemaal weer goed werkend in je pc hebt, kun je meteen zien of alles goed doorloopt ;p
hey ..ik denk dat de reden dat jij de triton zonder fans hebt gekregen hebt gekozen voor de core variant en niet de triton zelf.

Bij de triton zitten er 2 fans bij en de core..is gewoon zonder fans en daardoor dus 5 euries goedkoper.(google maar is )

Verders zit ik zelf ook te denken om over te stappen van mn H105 naar deze cooler omdat je hier volgens mij wel wat meer opties mee hebt (qwa uitbreiding)
Het zou heel gaaf zijn als de jongens van Raijintek met deze optie zouden komen ...dus een aansluitbare extra pomp/resevoir/andere slangen fittingen enz enz een soort DLC voor je Cooler :P

alhoewel ik denk dat je hier zelf ook best wel mee kan experimenteren :P
Ja dat was de fout ook die ik maakte het stond ook wel op de site maar ik werd via Tweakers erheen geleid en op de plaatjes hadden ze allemaal fans :? :?
Beetje apart dat ze ook op de site met fans in t plaatje staan maar idd omdat het verkocht werd als core zaten ze er niet bij.
Maarja hoe duur zijn fans nou :P

Ik heb al wel een nieuwe koeler gehaald namelijk de swiftech H240-X hij moet nog helemaal uit Amerika komen dus duurd nog wel eventjes maar het is een stuk steviger en meer kwaliteit als deze, betaal je ook wel wat meer voor ofc.

Vriend van me neemt deze over voor een degelijk prijsje waarschijnlijk met mn gtx970 zodat ook de gpu geüpgraded kan worden binnenkort naar de 1080 :D

[Reactie gewijzigd door Zoxsi op 8 juni 2016 02:12]

Ik heb deze cooler gister besteld en hoop dat deze wat beter presteerd dan mn H105
ik heb juist voor deze gekozen omdat het mij lijkt dat je ook zelf je cooler kan samen stellen/aanpassen..dus andere pomp/slangetjes/resevoir. en zo rustig aan je weg naar een volledig custum loopje kan banen

Mocht deze tegenvallen hou ik mn Corsair en verkoop ik deze weer door :P
Hey syntraxx vraagje, sinds je het had over modden van de koeler met nieuwe slangetjes en dergelijken, Heb je hier nog goede voor gevonden of nog niet naar gekeken?
Mijn vriend die deze koeler nu heeft wil ook zijn slangen vervangen sinds ze weer aan het buigen zijn elke keer, maar met de maten die de fabrikant levert (9,5mm x 12,5mm) kan ik niks vinden.

Ik zie wel maten als 10x12 maarja als t net niet hetzelfde is heeft hij straks een aqaurium ipv PC. 8)7
Hoi ik heb ze nog niet vervangen wil hier uiteindelijk hardtubes indoen ivm het te snel knikken
Wat ik echter wel hebt gedaan en een simpele oplossing (tijdelijk voor mij ) is het op maat knippen van de slangen die erop zitten tot nu toe nog geen knikje gehad

knip ze echter niet te kort anders zit je nog met het zelfde euvel het is dus echt even passen en meten

Op de site van Raijintek verkopen ze ook buisjes ,maar weet niet of dit dezelfde kwaliteit is of niet van wat erbij geleverd wordt

wat je anders ook even kan doen check de site van EK daar verkopen ze slangen in alle soorten en maten
PS: ik heb hiervoor 4 xTT riings klaar liggen dus fans heb ik zowizo neit nodig liggen dan toch maar in de weg en net wat je zegt wat kosten fans tegenwoordig ( voor mij dus 20 euro per stuk)