Tweakers zegt: 7,5

Specificaties 14" (1920x1080 IPS), 128GB (ssd) - Bekijk alle specificaties

Lenovo Yoga 500 14 80N4012RNX Review

ReinKersten 16 juni 2016, 150 views

Lenovo Yoga 500 14 80N4012RNX

Prima laptop voor de prijs met een fijn scherm en goede functies maar met een minder goede batterij.

Pluspunten

• Scherm

Minpunten

• Batterij
  • Lage prestaties bij >30% batterij

De Yoga 500 14': een goede laptop voor de gemiddelde gebruiker.

Featureset
De featureset is niks bijzonder.
In de doos zit een Oplader en de laptop en thats it.
De feature van het hebben van een tablet+laptop in 1 is een fijne toevoeging zeker bij deze prijs!

Prestaties
De laptop geeft prima prestaties bij het normale gebruik zoals: Office, Internetten etc.
bijna alles daarbuiten is simpelweg niet te doen... Een simpel spelletje gaat nog maar bijv. CS:GO liep al erg slecht.
De laptop was wel koel: 55c (dit was met een test voor CPU en GPU lopend)

Beeldkwaliteit
De beeldkwaliteit is echt heel goed! Zeker voor de prijs! Een ips 1080p paneel is heel prettig. De enige nadelen zijn dat het scherm glanzend is en niet mat en dat het maar 14' is. Ik werk dagelijks met een monitor van 24' dus het was wel even wennen.

Bouwkwaliteit & Robuustheid
De bouwkwaliteit van de bodem/onder het toetsenbord was zeer goed, lekker stevig. Het scherm heeft een stuk mindere robuustheid, deze kun je licht buigen maar dat is niet erg storend.

Ergonomie
Het gebruik van deze laptop is zeer prettig door de mogelijkheid om hem in een soort van tent positie te zetten zodat hij blijft staan in de tabletmodus.

Warmte- & Geluidsproductie
De laptop was best koel: 55c (dit was met een test voor de CPU lopend)
Dit was erg prettig omdat dan je handen niet gaan zweten als je ze naast het toetsenbord laat rusten. Hij is tevens erg stil, zelfs met een test voor de CPU was hij erg stil.

Mobiliteit & Accuduur
Hier zit het grootste minpunt van de laptop, de batterij gaat voor ongeveer 3/4 uur mee en bij 30% batterij vermindert de snelheid van de CPU zo erg dat het kijken van een 720p filmpje niet meer mogelijk is. Dit is net genoeg voor een avondje TV/Netflix kijken maar is wel weinig voor een laptop die je mee wilt nemen als je langer dan dit zonder batterij moet kunnen. Mobiliteit is tevens zeer slecht, het verwonderde mij hoe zwaar hij is, de laptop ziet er zeer licht uit maar is in realiteit best zwaar.

De prijs die je betaald is het beste punt van de laptop, je krijgt een prima laptop/tablet in 1 met een prima SSD en CPU en een zeer goed scherm voor een zeer redelijke prijs!

Algemene beoordeling
De laptop is voor de gemiddelde gebruiker (Licht zakelijk werk/school), Als je ook maar iets van een spel speelt dat CPU nodig heeft dan is de laptop waarschijnlijk niet voor jou... Het is een prima laptopje om een beetje TV/Netflix/YT/Twitch op te kijken maar daar stopte het bij mij wel...

Als laatste wil ik Tweakers bedanken voor de mogelijkheid om de laptop te testen! Het was leuk om te doen!
Ik zou het fijn vinden om tips te krijgen! Dit is mijn eerste review van dit formaat!

Heb jij ook een Lenovo Yoga 500 14 80N4012RNX?