Specificaties externe geheugenkaartlezer - Bekijk alle specificaties

Kingston USB 3.0 High-Speed Media Reader Review

Atomsk 5 juni 2016, laatste update op 5 juni 2016, 775 views

Kingston USB 3.0 High-Speed Media Reader

Snelle en stabiele USB 3.0 card reader met ondersteuning voor SD, microSD, Compact Flash en MS/Duo. Aanrader voor iedereen die regelmatig grote hoeveelheden foto- of filmmateriaal bewerkt.

Pluspunten

• Stabiele USB 3.0 verbinding
  • Hoge lees- en schrijfsnelheid
  • Stevig

Minpunten

• 4 drive letters kwijt
  • Niet zo compact

Product

Wat je krijgt is een blisterverpakking met
  • De cardreader (93x16x53mm)
  • Een USB kabel van 1m

Installatie & gebruik

Kwestie van inpluggen en klaar. Zodra de card reader is aangesloten, worden er 4 drive letters geclaimd. Het had mooier geweest wanneer de drives pas zouden worden gemount wanneer er een kaartje ingestoken wordt, maar dat is dus helaas niet zo. Zodra je er een kaartje instopt, gaat het Kingston logo branden. Het knippert ook bij lees/schrijfacties. Kaartjes er inschuiven en uithalen gaat wat zwaar, maar het voelt wel solide aan.

Test

Getest met de bijgeleverde kabel op de USB 3.0 hub van m'n Dell monitor. Dit leverde goede waardes op. Onderstaande zijn overigens niet de maximumwaardes die de card reader kan halen. Het snelste kaartje dat ik heb is echter een SDXC U-I kaartje. Voor de top heb je een UHS-II kaartje nodig waarmee je tot 150MB/s zou moeten kunnen halen.

Ter controle nog een test gedaan met een kortere usbkabel direct op een USB 3.0 port van m'n pc kast. Dit levert iets betere waardes op, maar veel scheelt het niet.

De andere slots heb ik niet getest. Het microSD slot functioneert in ieder geval goed. Compact flash en Memory Stick heb ik niet, dus daar kan ik niets over zeggen.

Eindconclusie

Prima card reader voor desktop gebruik. Kan natuurlijk ook mee, maar wanneer je alleen (micro)SD gebruikt, zijn er wel compactere card readers te krijgen.

Heb jij ook een Kingston USB 3.0 High-Speed Media Reader?

Heb deze al een jaar in bezit en hij heeft mij nog nooit in de steek gelaten (dagelijks gebruik).
Waar diverse interne PC kaartlezers maar ook externe exemplaren vaak problemen gaven inclusief het beschadigen van bestanden blijft de Kingston perfect werken.

Dat de kaart wat stroef in de gleuf gaat ervaar ik ook maar ik zie het als een +punt, je zal niet snel de contactpinnen verbuigen zoals ik met veel andere readers heb meegemaakt (vaak al binnen 1 week)
Is het ook mogelijk om er een langere kabel in te steken?
Uiteraard. Ik heb alleen geen USB3.0 kabels van langer dan 1m, dus ik kan het niet voor je testen.