Tweakers zegt: 6,5

Specificaties 7" (1024x600), Android 5.0, WiFi - Bekijk alle specificaties

Lenovo Tab 3 Essential ZA0R0033SE Zwart Review

Plasmatech 4 juni 2016, laatste update op 4 juni 2016, 1.189 views

Lenovo Tab 3 Essential ZA0R0033SE Zwart

Prima tablet voor deze prijs. Wij zochten een goedkope tablet voor mijn zoontje om wat filmpjes af te spelen tijdens de vakantie. Naar aanleiding van de review van Tweakers deze tablet gekocht. De tablet voldoet prima en heeft tijdens een autorit naar Noord Frankrijk zijn dienst al bewezen.

Pluspunten

• Goedkoop
  • Klein
  • micro-USB oplader

Minpunten

• weinig bas in het geluid
  • Android

Samenvatting

De tablet voldoet prima. Ik heb er een 8gbyte micro-SD kaart ingestoken en deze volgeladen met Bumba, Zandkasteel, Kabouter Plop, enz, enz, Alles wat een dreumes leuk vind dus.

Ik gebruik BSplayer FREE om een playlist aan te maken dat al deze filmpjes achter elkaar afspeelt. Ik heb er ook een universele hoes bijgekocht die zich met wat simpel geknutsel aan de hoofdsteun van de auto liet vastmaken. Zodoende hoef ik alleen BSplayer te starten en de kleine kan lekker kijken.

De accu houd het voldoende lang voor, in ieder geval lang genoeg voor een autorit naar noord Frankrijk.

Kleine nadelen naar mijn mening:

Android
Android is soms een beetje nukkig. Alle "gedownloadde" Bumba filmpjes slaat hij steevast op in het interne geheugen. Je moet een file-manager installeren om handmatig de bestanden te kopiŰren. Er is gelukkig (of helaas) een enorme keuze aan file-managers te downloaden maar ze zijn helaas lang niet allemaal even intu´tief. Ik heb uiteindelijk Total Commander gebruikt en dat werkt redelijk.
Ook is het ons een paar keer gelukt om per ongeluk de camera app te starten. De navigatie knoppen verdwijnen dan uit beeld en kom dan maar weer veilig terug in het hoofdscherm (half naar achteren gekropen in een rijdende auto :) )

(Let wel, ik heb sinds een Sony Experia met Android 2.3 geen Android device meer gehad dus ik loop misschien wat achter :P )

Geluid
Het geluid is een beetje blikkerig. Gelukkig is het speakertje wel naar voren gericht als bij een telefoon dus dat maakt dat het wel redelijk duidelijk is.

Voordelen

Klein
De tablet is lekker klein. 7 inch is nog net met een hand vast te houden en het maakt de tablet daardoor ook makkelijk mee te nemen. Voor onze toepassing ideaal.
Lader
Verder gebruikt hij een standaard micro-usb lader, net als de telefoon. We hoeven dus geen extra laders mee te nemen.

Heb jij ook een Lenovo Tab 3 Essential ZA0R0033SE Zwart?