Philips 26PFL3403 Zwart Review

Autoreply 14 augustus 2009, laatste update op 14 augustus 2009, 824 views

Philips 26PFL3403 Zwart

Pluspunten

• Menu en instellingen eenvoudig en duidelijk

Minpunten

• Geluid matig, voor films zijn externe speakers echt nodig
  • De zoom/aspect ratio lijkt niet altijd aan te passen

Voor een prikje deze tv op de kop kunnen tikken (legaal)

Ik was op zoek naar een 720P betaalbare lcd-tv, mede om 'm aan een server te hangen zodat we ongestoord films en series kunnen kijken. De verpakking is relatief karig, een voetje, Franse- en nederlandse voeding en heel veel papierwerk.

Het voetje is een lichte bron van ergernis, mbv 4 kruiskopschroefjes schroef je 'm vast, maar het erin schroeven is een crime, ook voor een techneut. Hierna staat hij echter prima. Doordat alle aansluitingen in een verdieping achterop zitten hoeft hij - bij gebruik van de VESA-steun - slechts op een kabeldikte van de muur te hangen. Enigszins onhandig is de usb-aansluiting aan de achterkant, deze heeft eigenlijk alleen praktisch nut met een extenderkabeltje.

De geluidskwaliteit is abominabel. We gaan van een 25 jaar oude beeldbuis naar deze, maar qua geluid gaan we er op achteruit. Voor een journaal is het geluid acceptabel, voor films of de betere series is een externe versterkerset echt nodig.

Over het belangrijkste; de beeldkwaliteit kan ik weinig kwantitatiefs zeggen. Prettig, fraai beeld, zonder zichtbare mankementen zoals kreupele pixels of een gloed achter de ramen.

Zenders instellen is een fluitje van een cent. Het menu van deze tv is - in mijn ervaring - zeer niet-Philips, duidelijk, overzichtelijk, logisch, niets dan lof.

De zoom/aspect ratio kan niet overal volledig worden ingesteld. Da's zo opgelost in Media Player Classic, maar met DVD's is dit ietwat vervelend.

Op de belabberde geluidskwaliteit en wat kleine puntjes na dus een prima koop :)

Heb jij ook een Philips 26PFL3403 Zwart?