Specificaties geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Nokia 1650 Zwart Review

wolfero 13 augustus 2009, 349 views

Nokia 1650 Zwart

Pluspunten

• Simpel menu
  • Leuke extra'tjes
  • Spelletjes
  • Radio

Minpunten

• Batterij Klepje glijd los
  • Zaklamp is een rechthoekige bundel

Waarom deze telefoon?

Ik heb sinds een jaar een abonnement bij Tele 2. En bij een jaarabonnement kreeg je daar de Nokia 1650 bij.
Mijn vrienden hebben vaak een uitgebreidere telefoon met camera, die ze elke avond aan de lader moeten leggen omdat de telefoon van hun zoveel energie slurpt. Daarentegen is de Nokia 1650 erg zuinig, dat wil zeggen dat ik hem in een jaar tijd zo'n 50 x of minder aan de lader heb gehad.

De verpakking

Nadat ik de doos geopend had, trof ik daar een headset, handleiding, oortelefoontje, accu en natuurlijk de telefoon in aan.

Opstarten
Nadat ik de simkaart erin had gedaan, heb ik hem aangedaan. De eerste keer wordt de tijd en datum gevraagd. Na dit ingesteld te hebben is de telefoon startklaar .

Menu
Het menu van de Nokia 1650 is vergelijkbaar met de 3310 serie van 6 jaar geleden. Alles zit simpel in elkaar en dingen zijn goed te vinden. Als je dus al een oude Nokia hebt gehad, dan merk je weinig verschil.

Afwerking
Zoals te verwachten bij een goedkoop model, voelt de telefoon goedkoop aan. Alles is plastic. Niet al te min is hij toch redelijk zwaar. Wat waarschijnlijk door de accu komt.
Na 3 maanden gebruiken is het batterijklepje aardig lijp geworden. Deze schuift er zo gemakkelijk af, dat er een plakbandje nodig is. Ditzelfde probleem had ik ook met mijn vorige telefoon, een Nokia 2626.
Dit komt waarschijnlijk omdat er geen klik systeem op zit, maar een schuifsysteem. Maar telkens als hij schuift slijt hij af, waardoor hij te soepel gaat en dus 'lijp' wordt.

Extra's
De zaklamp, converter, calculator en radio zijn handige extra's. Deze extra's tref je veelal aan op de low budget lijn van Nokia. De zaklamp geeft een klein rechthoekig straaltje licht. Dit had wel anders gemogen.
Tevens zijn er 3 spellen te vinden, waaronder Snake, Sudoku en Beach Rally. Snake kent iedereen nog wel, deze versie is in kleur met verschillende levels. Sudoko kent 3 moeilijkheidsgraden met elk 100 sudoku's. Sudoku wil zichzelf nog wel eens resetten. Beachrally is een zo-lang-je-het-vol-houdt-spel wat op de duur gaat vervelen.

Dus?
De Nokia 1650 is een goede telefoon voor wat oudere mensen, en mensen die geen uitgebreide telefoon nodig hebben omdat die dat te moeilijk vinden. De extra 'overlevings' features zoals de zaklamp zijn handig om een schoen te vinden, maar voor survival tochten is hij minder geschikt. Al met al is de Nokia 1650 een vrij degelijke en stevige telefoon.

Heb jij ook een Nokia 1650 Zwart?