Specificaties Radiogestuurde muis en 1.600dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech MX1100R Review

devhouse 13 augustus 2009, laatste update op 13 augustus 2009, 1.160 views

Logitech MX1100R

Pluspunten

• Mooi design
  • Werkt op Windows 7
  • Ligt goed in de hand

Minpunten

• Knoppen soms missende taken
  • Prijs is redelijk duur
  • Linker/Rechter muisknoppen zijn goedkoop

Ik heb deze muis gehaald, omdat ik met mijn oude muis die standaard bij mijn computer kreeg last krijg van mijn hand. Ik was dus op zoek gegaan naar een muis die goed in de hand ligt. Ik ben nou absoluut geen gamer, dus ik had ongeveer een maximaal budget van 50 euro. Na wat gezocht te hebben, had ik de Logitech MX1100 gevonden. De muis die bij Informatique(Bergschenhoek) 51 euro koste had batterijen, ik was er bijna zeker van om die muis te kopen. Totdat ik de Rechargeable versie tegenkwam. Deze muis met een accu leek mij beter, omdat ik zo geen batterijen hoefde te kopen.

Verpakking

De muis zat in een redelijk simpele doos. Op de bovenkant staat het Logitech logo en de muis. In de doos zitten de volgende dingen:
  • Een 'User Guide' oftewel een handleiding
  • Een draadloos ontvanger voor in de computer
  • Een USB-oplader voor de accu(een NiMH batterij)
  • De muis

Alle onderdelen, inclusief verpakking

Ergonomie

Ik zocht een muis die goed in de hand lag, en die ik 8-uur achter elkaar kan gebruiken zonder last van me hand te krijgen(Want ik met me vorige standaard-muis kreeg). En ik weet zeker dat ik nu ook een goede muis heb gevonden. Hij ligt heerlijk in de hand, en je kunt makkelijk bij alle knoppen zonder je vingers te bewegen.

Functionaliteit

In totaal heeft de muis 9 knoppen, waarvan er 7 instelbaar zijn. De knoppen zijn nu als volgt ingesteld:
  • Knop 1: Linkermuisknop; Instelbaar: nee; Standaard: linkermuisknop
  • Knop 2: Rechtermuisknop; Instelbaar: nee; Standaard: rechtermuisknop
  • Knop 3: Zoomen(MicroGear™-scrollwiel); Instelbaar: ja; Standaard: Zoomen
  • Knop 4: Volgende(Internet); Instelbaar: ja; Standaard: Volgende(Internet)
  • Knop 5: Vorige(Internet); Instelbaar: ja; Standaard: Vorige(Internet)
  • (Knop 6/scrollwiel naar links drukken): Naar links scrollen; Instelbaar: ja; Standaard: Naar links scrollen
  • (Knop 7/scrollwiel naar rechts drukken): Naar rechts scrollen; Instelbaar: ja; Standaard: Naar links scrollen
  • Knop 8: +/- voor muisgevoeligheid(DPI); Instelbaar: ja; Standaard: Muisgevoeligheid
  • Knop 9: Aspelen/onderbeken van muziek; Instelbaar: ja; Standaard: Toepassingsschakelaar
Ik vind de Functionaliteit goed, maar soms vind ik dat sommige knoppen te weinig taken hebben. Zo kan ik bij Knop 4/5 bijvoorbeeld niet instellen om de volume in te schakelen.

De knoppen(Sorry voor de slechte foto)

Vormgeving en bouwkwaliteit

Ik vind dat de muis een mooi design heeft. Hij ziet er een stuk beter uit dan mijn oude muis. De bouwkwaliteit van de muis is wel wat minder. Zeker de linker en rechter muisknop voelen wat goedkoop aan. Hier hadden ze beter een rubber laagje ofzoeits overheen kunnen doen. De rest van de knoppen zien er wel goed uit, ze zullen er in elk geval niet zomaar afvallen:P

Drivers/Ondersteuning

Als besturingssysteem gebruik ik Windows 7. En toen ik de draadloze ontvanger van de muis voor het eerst in de computer stopte, kon ik, zonder drivers te instralleren de muis al in ongeveer 5 seconden gebruiken. Om de muisknoppen van de MX1100R in te kunnen stellen had je het programma Logitech SetPoint™ nodig. Ook dit programma had geen problemen onder Windows 7.

Het programma SetPoint™

Ik vind de prijs van het product redelijk duur. Ik denk, aan het materliaal te zien, dat het wel wat goedkoper kon zijn. Maar ik ben wel bereid deze prijs te betalen, want voor de rest werkt de muis helemaal super :)

Dit is mijn eerste review. Daarom is kritiek welkom :)

Heb jij ook een Logitech MX1100R?

Hij lijkt erg veel op de mx revolution die ik heb. Deze lijkt wat breder. Maar nu, na een jaar intensief gebruik, moet de accu toch wel om de 4 dagen opgeladen worden. Vind het jammer dat ze het concept van de verwisselbare batterij van de G7 niet hebben toegepast.
De accu van de MX1100R(wat eigelijk een speciale batterij is) is wel verwisselbaar
De muis heeft een 10e knop bij de duim.