Philips BDP7700 Review

Niek_Luinge 1 juni 2016, laatste update op 8 juni 2016, 222 views

Philips BDP7700

Mooie, strak vormgegeven blurayspeler, laadt discs snel, ook 3D, geeft mooiere beeldkwaliteit dan 'goedkope' spelers, heeft netwerkmogelijkheden, speelt usb, maar na 2 jaar gebruik is hij eigenlijk af.

Pluspunten

• Strak design
  • Laadt snel, menu's soepel; snelle interne hardware
  • Speelt moeiteloos veel bestanden, ook van usb of netwerk
  • Beeldkwaliteit is beter dan bij goedkope spelers

Minpunten

• Er zijn veel goedkopere spelers te vinden met bijna zelfde kwaliteit
  • Na twee jaar gebruik wil hij niet meer uit en loopt hij vaak vast
  • Vingerafdrukgevoelig plastic

Geluidskwaliteit Score: 5
Deze blurayspeler is mooi vormgegeven, ziet er strak en luxe uit. Hij voelt wel héél licht aan, dat had ik totaal niet verwacht. Het design is dan mooi, door het glimmende plastic lijkt het weer net niet helemaal luxe en het wordt snel vies met vingerafdrukken, ook omdat de bedieningsknoppen touch-knoppen zijn.
Als je de vingerafdrukken door de vingers ziet is het een prachtig ding.
Ook de functies zijn uitstekend. Het apparaat speelt alle denkbare discs, behalve SACD. Ook 3D-bluray speelt hij.
De discs laden lekker snel, véél sneller dan mijn vorige blurayspeler, en ook binnen de menu's is het apparaat erg vlot. De interne hardware is van een goede kwaliteit wat dat betreft.
Het apparaat speelt ook van een usb-stick of externe harde schijf, dat gaat ook moeiteloos, je kunt ook gewoon ondertiteling selecteren. Netwerkmogelijkheden zijn ook aanwezig, die heb ik nooit gebruikt maar je kunt hiermee updates uitvoeren en bestanden afspelen. Ook kun je je smartphone gebruiken als afstandsbediening.
De beeldkwaliteit van de speler is beter dan van de goedkopere spelers, mede door de Cinema Perfect. Scherp en weinig ruis.
Al met al is dit een topapparaat, en dat was het voor mij ook, totdat hij moeilijk ging doen. Na 2 jaar gebruik wilde het apparaat niet meer uit. Telkens als we nu een film hebben gekeken van schijf of usb, moeten we aan de achterkant de stroomkabel lostrekken en weer opnieuw inpluggen. Als we iets kijken vanaf de externe harde schijf loopt hij hier ook vaak vast, menu's blijven steken of het geluid doet het niet, ook dan moet de stroomkabel eruit en weer erin.
Dit zegt iets over de degelijkheid van het apparaat. Hij speelt alles mooi af en doet het goed, maar niet voor lange tijd. De eerste 2 jaar waren perfect, daarna zijn we gaan sparen voor een nieuwe omdat dit gewoon vervelend is. Voor de prijs die ik ervoor heb betaald had ik toch een langere levensduur verwacht.
Voor die prijs zijn namelijk ook spelers te koop met dezelfde functionaliteit maar langere levensduur, terwijl je voor véél minder geld ook een speler kan kopen met iets minder functionaliteit, die ook prima zijn werk doet.
Dus mijn advies: Koop een wat goedkopere, en neem een apparaat wat niet van Philips is.
Ik heb al veel apparaten gehad van Philips, maar er is altijd wel iets op aan te merken, dus ik denk dat ik niet opnieuw voor dit merk kies.

Heb jij ook een Philips BDP7700?