Specificaties Soundbar met subwoofer en 2x HDMI-in - Bekijk alle specificaties

Samsung HW-J450 Review

DQmanglocQ 28 mei 2016, 685 views

Samsung HW-J450

Prijs/Kwaliteit prima! Veel mogelijkheden en een draadloze subwoofer maken dit ding tot een aanbeveling. Compact, krachtig en subtiel afgewerkt.

Pluspunten

• Binnen 1 minuut geinstalleerd
  • Compact, Strak design
  • Veel sound modes/instellingen
  • Draadloze subwoofer!
  • Anynet + link op mijn (zeer oude) Samsung tv
  • Prijs/Kwaliteit
  • Samsung app + equalizer
  • Wallmounts/SPDIF meegeleverd

Minpunten

• Zijkant kan wat stof aantrekken
  • Subwoofer standaard te zacht

Geluidskwaliteit Score: 5
Dit is mijn eerste geschreven review sinds ik op tweakers zit. Dus ik hoop alles zo duidelijk mogelijk uit te leggen. Laten we maar beginnen :+

Gekocht bij Coolblue, 159,-. Volgende dag netjes op tijd binnen.

Zijkant speakers

Het eerste wat mij opviel was dat het installeren van het hele systeem binnen no-time gedaan was. Gemak is altijd een grote plus voor mij. Daarbij kreeg ik een wallmount en een SPDIF kabel bij geleverd. Toch altijd fijn om wat extra bij te krijgen.

Na het opzetten van de soundbar plaatste ik de subwoofer neer. Wat heerlijk z'n draadloze subwoofer. Je kan gewoon spelen met de plekken waar je je Bass golven vandaan wilt krijgen. Ik heb hem gewoon netjes ernaast gezet. Ook wel zo mooi voor het oog!

Het verschil in modes is goed te merken. Music Mode, Cinema Mode, Sports Mode, Voice mode en Night mode brengen allemaal wat anders met zich mee. Ik zet hem in de sports/cinema modes. Omdat die de meeste Bass geven. Standaard staat die namelijk naar mijn smaak iets te laag op de Bass. Een van de eerste setting die ik dan ook gebruikte was het verhogen van de Bass (+6) en de Treble (+6)

Battlefield 4 als geluidstestje

De poorten bestaan uit:
  • Audio in Digitaal Optisch (S/PDIF)
  • Jackplug 3.5mm

Speaker kanalen 2.1
Totaal speaker vermogen (RMS) 300W
Frontspeakervermogen (RMS) 80W
Subwoofer vermogen (RMS) 140W

Gelinkt met mijn (stokoude) Samsung TV via anynet+. Via de app Samsung Audio Remote kon ik alles equalizen. Het syncen ging prima samen en dat op z'n verschil in fabricagedata verbaasde mij _/-\o_

Al met al een prima systeem. Het heeft mijn Film/Game ervaring zoveel meer gebracht dan via de tv speakers. En dat in z'n compacte formaat! Ik betrap er sinds de dagen dat ik hem heb nog niet op slechte dingen. Maar ik zal deze review dan ook weer updaten over een paar maanden om te kijken of alles nog bij het juiste is.

Ik sta open voor al jullie vragen :Y)

Heb jij ook een Samsung HW-J450?