Netgear Nighthawk R7000 - AC1900 Smart WiFi Router Review

ZoranJukicNewbie 28 mei 2016, laatste update op 28 mei 2016, 772 views

Netgear Nighthawk R7000 - AC1900 Smart WiFi Router

Zeker een goed apparaat, Zeer betrouwbaar en stabiel.

Pluspunten

• Stabiel
  • Betrouwbaar
  • Dekking is goed
  • Mooi
  • Custom firmware mogelijk

Minpunten

• Firmware van Netgear

Beheerbaarheid Score: 5
WLAN-bereik Score: 5
Ik heb hem sinds een aantal dagen en ben er heel blij mee. Via marktplaats aangeschaft voor 100 nieuw in doos en ik Moet zeggen met de standaard firmware was ik niet helemaal blij mee.

Mijn eerste bevindingen met de standaard firmware van Netgear:

- Router verwees me door naar een pagina die niet bestaat. Geprobeert met Firefox en IE11. Uiteindelijk met mijn iPhone wel gelukt om in de wizard te komen. Ook via de kabel geprobeerd.

- Webinterface oogt goedkoop en is niet stabiel zat ruim 30 seconde te wachten tot de wizard tevoorschijn kwam. Ik vind het eerlijk gezegd vrij sluggish je loopt er niet zo even doorheen. Het laad scherm blijft ook af en toe is hangen als een wijziging wil aanbrengen.

Ik moet wel zeggen dat ik niet de laatste firmware heb geprobeerd alleen heb er wel veel over gelezen op het internet, dat er firmwares worden teruggetrokken en dat de firmwares die netgear maakt te verwaarlozen zijn dus heb eerlijk gezegd niet de moeite genomen om dit te proberen en daarom gelijk geflash naar een xWRT firmware.

De Asus xWRT Merlin firware deze voldoet prima aan de verwachtingen. De webinterface ziet er mooi en overzichtelijk uit. Zelf vind ik de firmware van xWRT veel meer passen bij de Netgear dan de orginele firmware. Uit de dashboard kan je direct in een opslag zien hoe je router presteert en hoeveel er gebruikers verbonden zitten.

Verder is het een prima router met taloze mogelijkheden. Zeer stabiel en de wifi bereik is goed.

De router staat in de woonkamer en de test is gebasseerd op een Ziggo 150MBit verbinding i.c.m. Een iPhone 6.
5GHz
- 1e verdieping volledig bereik (full bars) 130Mbit/150Mbit
- Zolder is de verbinding naadje (1streepje op de iphone) 4mbit/150mbit

2,4GHz
-1e verdieping volledig bereik (full bars) 38Mbit/150MBit
- Zolder ook volledig bereik (full bars) 28MBit/150MBit

Ook hoop dat jullie er wat aan hebben.

Heb jij ook een Netgear Nighthawk R7000 - AC1900 Smart WiFi Router?

Heb zelf dan deze router ongeveer 2,5 maand (dus niet heel lang) maar heb dusver geen bug gevonden. Ook geen vastloper. Kun je de bugs omschrijven?

Aan een review wordt vaak meer waarde gehecht aan resultaten en omschrijvingen van ervaring (met onderbouwing) en dit mis ik een beetje (erg) in je review. Pas je deze nog aan?
Ik heb het nog wat aangepast en verduidelijkt. Ik zal ook binnekort nog wel foto's posten.