Dell USB 3.0 Ultra HD Triple Video Docking D3100 Review

Steffion 28 mei 2016, laatste update op 28 mei 2016, 361 views

Dell USB 3.0 Ultra HD Triple Video Docking D3100

Als meest bekeken op tweakers had ik veel gehoopt dat dit product. Hij werkte fijn omdat je maar één kabel aan moest sluiten. De videokwaliteit was erg slecht. Ik had meer gehoopt van dit product. Sinds van de week doet hij helemaal niks meer.

Pluspunten

• Één kabel voor alles
  • Veel ports
  • Stevige behuizing

Minpunten

• Slechte video kwaliteit
  • Kapot binnen een half jaar
  • Flikkerend beeldscherm

Als meest bekeken op tweakers had ik veel gehoopt dat dit product. Ik heb begin dit jaar (2016) de Dell Dock gekocht. Hij werkte fijn omdat je maar één kabel aan moest sluiten. Ik gebruikte de dock voor mijn MacBook Pro 2015 en mijn zelf gebouwde computer. Op beide was de videokwaliteit erg slecht. Zeker voor gamen is dit een no go. Ik had meer gehoopt van dit product. Sinds van de week doet hij helemaal niks meer.

Dus, werkte prima alleen slechte videokwaliteit. Ik raad niet aan dit product te kopen.

Heb jij ook een Dell USB 3.0 Ultra HD Triple Video Docking D3100?

Dat iets veel bekeken is wil niet zeggend at het een goed product is. Het kan wel een indicatie zijn.
Persoonlijk heb ik ook meermaals naar dit product gekeken omdat ik wel naar zoiets opzoek ben maar ik ook veel had gehoord dat het toch niet altijd fijn werkt.

Hij is binnen 1 jaar stuk. Wat heeft de winkel tegen je gemeld? Althans ik neem aan dat voordat je deze revieuw hebt gemaakt de winkel hebt gecontacteerd? Het kan ook zijn dat je een "maandagochtend product hebt gekregen". Al verdenk ik dit laatste niet.
Had het product bij 4Launch gekocht. Er is niks mis met hun service. Heb een RMA aangevraagd en ga hem van de week opsturen voor garantie. Het blijft toch slecht dat hij zo snel kapot gegaan is.
Ik heb deze dock zelf ook (heb er ook een productreview over geschreven). Met mijn Dell Precision 5510 werkt die eigenlijk prima. Ik heb twee 24" Full HD monitoren aangesloten (DP+HDMI) en ik vind het beeld eigenlijk prima. Nu zijn het niet echt geweldige monitoren, maar wat vind je zo slecht? Zijn het de kleuren, lag, scherpte?

Ik vind de dock juist zo handig dat ik er vandaag nog eentje heb besteld, zodat ik niet elke keer met de docks loop te slepen. Liever had ik het Dell Thunderbolt TB15 dock gehad, maar die vind ik te duur, te groot en je hoort er veel slechte verhalen over.
Misschien komt het door dat de DisplayLink drivers voor OS X niet optimaal werken. De scherpte is inderdaad minder en ook zie je dat het scherm lagt.
Hopelijk werkt een vervangend product (d.m.v. garantie) beter.