Specificaties Tower, 6 interne bays - Bekijk alle specificaties

Cooler Master Storm Scout Review

Crazyclaws 11 augustus 2009, laatste update op 11 augustus 2009, 2.991 views

Cooler Master Storm Scout

Pluspunten

• Design
  • Airflow
  • Toolless installatie ( bijna dan)
  • Stevige kast

Minpunten

• Bevestings klemmetjes voor PCI-kaarten, breken makkelijk af en zit niet goed vast, kan beter vervangen worden door schroefjes

Waarom deze kast?

Ik heb deze kast gekocht als kadootje voor mezelf. Ik had hiervoor simpele kast en ik wilde nu iets leuks.
Na zoeken op internet en reviews gelezen te hebben, heb ik gekozen voor de Coolermaster Stormscout.
Het is een stoere stevige kast. In verschillende reviews werd geschreven dat het inbouwen een eitje was en ik heb nog nooit een kast in elkaar gezet.

Noob, front and center!!

Bij het openen van de doos komt al vrij snel een stevige kast te voorschijn. Naast een verschillende schroefjes en latjes om de HD in te bouwen, valt op dat er in de kast zelf een papier zit waar precies aangegeven staat waar de afstandbusjes moeten komen.

Na de gebruiks aanwijzing gelezen te hebben en de laptop klaar om info op te zoeken of eventueel hulp in te roepen, heb ik mijn oude kast uit gebouwd. Er valt een gelijk een verschil op tussen mijn oude El Cheapo kast en de Stormscout, in de SC kom ik geen scherpe randen tegen.
Je merkt gelijk bij deze kast dat het stevig spul is en dat het goed in elkaar zit. De zijpanelen buigen niet als je ze los haald en alles past en sluit netjes aan.

Met het inbouwen gaat eigenlijk alles redelijk vlot en de kabels kunnen goed weg gewerkt worden. Het toolless systeem om de HD 's en de dvd-rom's vast te maken werken erg makkelijk en de spullen zitten goed vast.
Het klemmetjes syteem om de GPU aan de achterkant vast te maken, valt tegen. De klemmetjes zijn erg fragiel en ik heb er dan ook een gebroken, gelukkig is er een reserve mee geleverd. Ik heb de GPU ook nog met een schroefje vast gezet, omdat ik het niet heel erg vast vond zitten, alleen met de klemmetjes.

In de praktijk

Ik ben erg tevreden met deze kast, Het inbouwen ging vrij goed, zeker voor iemand zoals ik die nog nooit zelf een kast in elkaar gezet heeft, ik ben maar twee uur bezig geweest.

De computer draait weer en je hoort het wel, maar echt lawaai maak het niet. De rode ledlampjes geven een leuk effect in het donker, maar niet zoveel licht dat het stoord en je kan ze ook uit zetten.
Ondanks dat het niet veel lawaai maakt, komt er een stevige bries uit de kast zetten. Ik verwacht dat ik niet echt problemen krijg met te hoge temperaturen
Wat me opviel is dat er overal in kast stoffilters zitten voor het mesh en de roosters, toekomst moet uitwijzen hoe makkelijk het schoon te maken is, maar het zit er wel.

Eind conclusie

Een mooie stoere en stevige kast, die makkelijk in te bouwen is. Behalve de klemmetjes om de PCI-kaarten vast te zetten, is alles degelijk gemaakt. Het front en de zijpanelen sluiten goed aan zonder kieren.
De grote test gaat natuurlijk een LAN-party zijn, maar dat kan nog wel even duren.
Airflow is erg goed, de kabels zijn goed weg te werken.

Update

Zoals hieronder verzocht heb ik nog wat gegevens er bij gezocht.

Temps ( volgens Speedfan)

Idle:
Mobo: 40 graden
CPU: 29 graden
GPU: 51 graden

load ( tijdens het spelen van COD5)
Mobo: 45 graden
CPU: 40 graden
GPU: 69 graden

Afmetingen:

Buiten:
(D)566.6 x (W)254.6 X (H)551 mm

Binnen ( Gauw even opgemeten vanaf het mobo)
29cm X 18 cm X 42cm

Heb jij ook een Cooler Master Storm Scout?

Wat een gigantisch dikke kast, lijkt wel een koffer.

Verder een mooie simpele review. Veel valt er niet aan toe te voegen aangezien het geen elektronica is die kan wisselen van kwaliteit.

Good job :)
Dat viel me ook al op ja :P
Ik zou nog wel wat toevoegen aan deze review zoals :

Temperaturen (idle-load)
Mischien nog iets over de stevigheid(beetje toelichten)

Zo zijn er nog wel een paar dingetjes te verzinnen denk ik

Je review vind ik wel prettig lezen overigens

(Edit) Ah ik zie dat je de temps bij hebt gezet, heel goed.
(probeer HWmonitor eens, Speedfan wil het nog wel eens mis hebben)

[Reactie gewijzigd door XH-Rage op 11 augustus 2009 19:44]

Dit was mijn eerste review, dus opmerkingen en aanvullingen zijn zeer welkom.

@Hotfix: Die kast lijkt dikker dan hij is hoor. Het is een ruime kast en je kan goed de bedrading weg werken, maar het is geen super groot ding.

@XH-Rage: Ik heb die kast gisteravond gebouwd. Ik zal vanavond eens even kijken of ik tijd heb om wat temps er bij te pakken. Bedankt voor je reactie en opmerkingen

[Reactie gewijzigd door Crazyclaws op 11 augustus 2009 10:58]

Wellicht is het dan handig dat je de afmetingen verklapt. En wellicht niet alleen de buitenafmetingen, maar ook wat relevante binnenafmetingen, ivm het inbouwen van verschillende borden en kaarten e.d.
uit eigen ervaring kan ik je mededelen dat die stofzuiger na een jaar een ongelovelijke herrie zal maken. Koop er alvast een luchtcompressortje bij O-)

Overigens, wel een stoere kast :*)

[Reactie gewijzigd door danda op 11 augustus 2009 13:02]

Mooie review! Als ik zo de temps zie, is de airflow prima. Misschien kun je na een tijdje nog een stukje schrijven over de degelijkheid, maar ik kan me voorstellen dat dat nu nog niet gaat. En een fotootje van de kast in actie wellicht? ^^
Heb deze kast zelf vandaag opgehaald! Heb helaas de rest van de componenten nog niet maar hoop alles zeer binnenkort in elkaar te kunnen zetten. Ziet er erg goed uit, goede kwaliteit.

Mag ik vragen waar je deze hebt gehaald?
@woytek:
Ik heb deze kast via Azerty. Eerst geprobeerd via Salland, maar na twee weken wachten konden ze me nog steeds niet zeggen wanneer hij kwam. Order geannuleerd en besteld bij Azerty, 6 dagen later viola..
Even een vraagje, jij zegt:

Refereer je naar de fabrikant of je kan zelf de bevestigings klemmetjes vervangen door gewone schroeven?
je kunt de klemmetjes vervangen door schroeven (Ik heb de kast ook sinds vandaag :) :9~ )