Specificaties 7" (1024x600), Win 10 Home, WiFi - Bekijk alle specificaties

TrekStor SurfTab Wintron 7.0 Zwart Review

stevejobs 26 mei 2016, 227 views

TrekStor SurfTab Wintron 7.0 Zwart

Behoorlijk goede tablet voor weinig geld. De tablet komt met een micro-USB naar USB adapter. De 16gb aan opslag is wat mij betreft genoeg (zorg er gewoon voor dat je alle software op een SD kaart installeert).

Pluspunten

• goedkoop
  • windows 10 (inc office)
  • inc micro-usb naar usb adapter
  • klein en licht

Minpunten

• 1gb ram is te weinig
  • batterij is snel op

De processor is sterk genoeg voor simpele taken (en misschien zelfs wel sommige games).Het scherm is prima (resolutie is wat laag, maar de zwartwaarde, helderheid, en kleuren zijn goed). Bouwkwaliteit is beter dan ik had verwacht.
De tablet heeft maar 1gb ram en dat is simpelweg te weinig voor windows 10.

Ik dacht het gebrek aan ram te kunnen compenseren door een microSD of een USBtje te gebruiken als readyboost, maar dat lukt niet. Waarom weet ik niet.
Ik denk dat, in het geval van de micro sd, de micro sd card reader de bottleneck is.

USBtjes die door andere computers als 'geschikt voor readyboost' worden gezien, kunnen niet voor readyboost worden gebruikt op deze tablet.
Misschien is de adapter hier het probleem?

Conclusie:

Een android gebruiker zal misschien teleurgesteld zijn in windows 10,
en weer een ander had misschien betere prestaties verwacht van een apparaat dat op windows 10 draait.
Kortom, je moet deze tablet niet vergelijken met een surface pro tablet, of met een android tablet.

De TrekStor SurfTab Wintron 7.0 is een goedkope oplossing voor wie een klein en licht apparaatje wil hebben om snel (niet te zware) volledige windows software te draaien.

Heb jij ook een TrekStor SurfTab Wintron 7.0 Zwart?

Even benieuwd: Het ding kost geen drol en de verwachtingen zijn natuurlijk navenant. Hier ben ik benieuwd naar: Gebruik je er Word op, hoe vlot werkt dat, start de tablet snel of langzaam op, hoe is de accuduur, hoe lang duurt het opladen.
De tablet start snel op, en het duurt niet lang voordat je word heb opgestart.
accuduur is slecht met 1,5 a 2 uur. opladen is dan ook zo gedaan.
Dan ga ik er van uit dat je het ook niet met een ipad mag vergelijken maar waar wel mee dan als we het met geen enkele tablet mogen vergelijken ?
Moet ik dan denken aan een hele oude laptop waar je Win 10 op zou installeren wat betreft snelheid/gebruikerservaring ?
Mogelijk presteert deze tablet iets beter, maar het scheelt niet veel.
Netbooks (of goedkope mini laptops) zie je tegenwoordig niet meer zo veel, omdat een tablet vaak sneller en goedkoper is, maar tablets in die prijsklasse draaien meestal natuurlijk geen volledige Windows software. Dat doet deze tablet wel, en deze tablet is ook nog iets sneller dan (of iig even snel als) de meeste Netbooks.