Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting - Bekijk alle specificaties

Trust Optical USB MultiColour Mini Mouse MI-2750p Review

Rowinvd 10 augustus 2009, laatste update op 10 augustus 2009, 539 views

Trust Optical USB MultiColour Mini Mouse MI-2750p

Pluspunten

• USBkabel oprol systeem
  • 'knopjes' aan de zijkant
  • Geen overbodige knoppen

Minpunten

• geen

Ik heb deze muis gekocht nadat ik zelf sinds enige tijd een laptop heb, en daar toch een muis voor wilde hebben. Deze kleine Trust muis had ik al enkele keren eerder gebruikt en leek mij daarom ook de perfecte muis om zelf voor mijn eigen laptop te kopen.

Eerste indruk
De muis is lekker klein, en heeft niet meer functionaliteiten dan nodig is. De lengte van het snoer kun je ook makkelijk aanpassen, dit door middel van zo'n handig oprolsysteem. Hierdoor heb je ook geen last van overbodig snoer naast je laptop.

De muis zelf
De muis werkt erg fijn, ondanks dat ie zo erg klein is. Bij veel kleine muizen krijg ik op een gegeven moment wel last van me handen als ik er te lang mee werk, maar bij deze muis heb ik daar geen last van.
Het scroll-wheel wat erop zit is van rubber, en heb ik verder niks op aan te merken.

Aan beide zijkanten van de muis zitten nog 3 plastic 'knopjes', waar je je duim tegen aan houd als je de muis vast hebt. Deze 'knopjes' zijn niet in te drukken, en hebben verder dus ook geen echte functionaliteit voor de muis zelf, maar het voelt wel beter aan.

Bouwkwaliteit
De muis voelt stevig aan, is van hart plastic gemaakt, maar weegt daarin tegen weer niet veel.
Het scroll-wheel is van rubber gemaakt, en de 'tikjes' die je voelt als je scrollt (weet even de juiste naam niet daarvoor) voelen ook stevig aan. Heb wel eens muizen gehad waarbij dit snel was versleten, maar dat is bij deze Trust muis wel beter(de andere was toevallig ook een Trust muis)

De USBkabel is flink dun, maar dat komt all]een maar ten goede. Bij zo'n klein oprolsysteem kun je tenslotte ook geen dikke kabels gebruiken. De aansluitingen op de muis en de USB connector voelen en zien er stevig uit, dus heb zo'n idee dat dat wel lang uithoudt.

Nauwkeurigheid
Ik ben niet veel anders gewend dan een optische muis die nauwkeurig is, maar dat geldt ook voor deze muis. Het lijkt erg nauwkeurig te werken en merk daar weinig verschil in met mijn eigen dure Logitech muis die ik op mijn desktop PC gebruik.

Het is een prima muis, en vooral makkelijk mee te nemen samen met je laptop. Door de verlichting in de muis weet je hem ook snel in het donker vast te pakken, en het ziet er nog leuk uit ook :P

Heb jij ook een Trust Optical USB MultiColour Mini Mouse MI-2750p?

ietwat korte, maar wel overzichtelijke review. leuk dat je er foto's bij hebt gemaakt. Zaken die je evt nog zou kunnen toelichten voor extra sterren zijn bouwkwaliteit, vormgeving, nauwkeurigheid etc. eigenlijk het standaard riedeltje.

Ik begrijp dat dit voor een laptop muisje minder geldt dan een gaming muis, maar het zou net wel een beetje toevoegen :)

[Reactie gewijzigd door john milton op 10 augustus 2009 18:34]

Heb het nog een beetje aangevuld, deze punten waren eigenlijk niet opvallend te noemen voor de muis maar heb het er nu allemaal bijgezet.

Is het in ieder geval duidelijk ;)
Zo heb ik het ook ervaren! ; :*)
bij mij is deze nu kaptop doordat de platte kabel van mindere kwaliteit is dan een ronde