Specificaties 55" Ultra HD LCD TV met HDR en 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Samsung UE55KS7000 Zilver, Zwart Review

pretorian_nl 26 mei 2016, laatste update op 10 augustus 2016, 2.458 views

Samsung UE55KS7000 Zilver, Zwart

Prima TV met goed beeld, Prima Apps, One Connect beetje omslachtig, jammer dat ze advertenties gaan doen (nog niet gezien)

Pluspunten

• Mooi design
  • Dolby output
  • Netflix, Plex, HBO

Minpunten

• One Connect Box
  • Advertenties

Installatie
De wand waar deze TV zou moeten hangen is afgewerkt en heeft alleen een HDMI kabel, stroompunt en ethernet. Doordat Samsung je forceert met de One Connect te werken kon ik de TV dus eerst niet installeren. Dit is iets waar je even rekening mee moet houden en niet duidelijk blijkt uit de specs van de TV (TV heeft zelf geen HDMI, enkel op de One Connect zitten HMDI ingangen en ook de optische uitgang). Uiteindelijk de One Connect met dubbelzijdig tape achter op de TV geplakt en daarna kunnen genieten van de TV.

Om de Dolby geactiveerd te krijgen moet je even iets met Dolby content afspelen maar daarna selecteert hij automatisch, is handig voor de mensen met een Sonos Playbar!
TV:
Met ge´ntegreerde smartcard en een snelle interface een verheerlijking na de trage Horizon box. Ik kan dan wel niet meer opnemen maar dat is een klein minpunt.
Apps, Netflix:
Mooie integratie, valt niks op aan te merken t.o.v. een Roku die ik hiervoor gebruikte.
Apps, Plex:
Reden van de koop van de Samsung omdat hierdoor mijn Roku wegkon, goede integratie, helaas kun je geen gekeken films/series verwijderen vanuit de App (kon de Roku wel)
Apps, HBO:
Ik heb even contact op moeten nemen met de helpdesk van Samsung en uiteindelijk nu ook HBO zichtbaar in de app store.

Heb jij ook een Samsung UE55KS7000 Zilver, Zwart?

Je review zegt niet veel over de TV, op deze manier lijkt de TV slecht terwijl je enkel een probleem hebt het aansluiten. Vertel ook eens wat over de beeldkwaliteit, software enz..
Dan moet je dus geen review schrijven. Dit had je kunnen weten.
@Mike P, staat er nergens in de specs dat het een externe box is en de Samsung One Connect kabel maar 1.5 meter langs is en breder dan de standaard HDMI aansluiting?