Edifier R1100 Review
Speakers ter vervanging van een Bose Companion 2 set. De Edifier speakers overtreffen de Bose speakers op alle fronten: Afwerking, geluid, design, regelbaarheid.
Tot nu toe nog geen moment spijt gehad van deze aankoop.
Topspeakers voor in een werkkamer, voor een grote woonkamer zijn ze denk ik niet sterk genoeg.
Pluspunten
Afwerking Algehele geluidservaring Regelbare lage tonen
Minpunten
Bijgeleverde speakerkabel
Eindoordeel
In de zoektocht naar betaalbare 2.0 speakers voor op mijn werkkamer is na het lezen van veel reviews de keuze gevallen op de Edifier R1100.
Over de Bose Companion 2 speakers die ik had was ik al tijden niet echt tevreden. Hoorbare vervorming bij niet al te hoge volumes en resonantie door de kunststof behuizing vond ik niet acceptabel.
De Edifier R1100 heeft de hierboven beschreven nadelen totaal niet.
Ik ben zelf een liefhebber van heldere klanken en een niet al te aanwezige bass-dreun. Deze speakers hebben een regelbaar lage tonen-kanaal zodat je deze naar eigen smaak af kunt regelen.
De hoge- en middentonen zijn zeer helder te noemen en het detail in het geluid is ook zeer prima.
Het formaat van de speakers is perfect voor op een bureau en een bijkomend voordeel is dat het geen typische computerspeakers zijn. De vormgeving en afwerking zijn als reguliere HiFi-speakers.
Dus ook geen hinderlijke LEDjes en volumeknoppen aan de voorkant, gewoon een net stoffen paneeltje.
Verwacht met deze speakers geen grote kamers volledig te kunnen met geluid, daar zijn ze simpelweg te klein voor, maar op een werkkamer zijn ze ideaal!
Over de Bose Companion 2 speakers die ik had was ik al tijden niet echt tevreden. Hoorbare vervorming bij niet al te hoge volumes en resonantie door de kunststof behuizing vond ik niet acceptabel.
De Edifier R1100 heeft de hierboven beschreven nadelen totaal niet.
Ik ben zelf een liefhebber van heldere klanken en een niet al te aanwezige bass-dreun. Deze speakers hebben een regelbaar lage tonen-kanaal zodat je deze naar eigen smaak af kunt regelen.
De hoge- en middentonen zijn zeer helder te noemen en het detail in het geluid is ook zeer prima.
Het formaat van de speakers is perfect voor op een bureau en een bijkomend voordeel is dat het geen typische computerspeakers zijn. De vormgeving en afwerking zijn als reguliere HiFi-speakers.
Dus ook geen hinderlijke LEDjes en volumeknoppen aan de voorkant, gewoon een net stoffen paneeltje.
Verwacht met deze speakers geen grote kamers volledig te kunnen met geluid, daar zijn ze simpelweg te klein voor, maar op een werkkamer zijn ze ideaal!
Beoordeel deze review:
Reacties (4)
hey Christ1000
ik heb nog een vraag over het volume van de speakers. Kun je ze een beetje open draaien op een slaapkamer/werkkamer of gaan ze al snel te hard? Want ik heb ook de edifier r980t gezien met iets mindere vermogen. Wat past beter bij een slaapkamer/werkkamer?
ik heb nog een vraag over het volume van de speakers. Kun je ze een beetje open draaien op een slaapkamer/werkkamer of gaan ze al snel te hard? Want ik heb ook de edifier r980t gezien met iets mindere vermogen. Wat past beter bij een slaapkamer/werkkamer?
Hi Arthur23,
Denk dat ze daar zeker geschikt voor zijn. Bij mij komt het volume nooit echt hoog aangezien ze op een werkkamer staan voor het afspelen van muziek. Heb even getest of ze niet gaan vervormen bij hoge volumes en kon dat zo niet opmerken. Het volume is ook goed regelbaar op de speaker zelf en natuurlijk via je afspeelapparaat.
Denk dat ze daar zeker geschikt voor zijn. Bij mij komt het volume nooit echt hoog aangezien ze op een werkkamer staan voor het afspelen van muziek. Heb even getest of ze niet gaan vervormen bij hoge volumes en kon dat zo niet opmerken. Het volume is ook goed regelbaar op de speaker zelf en natuurlijk via je afspeelapparaat.
Oké bedankt voor je reactie
@Christ1000
Waarom is de speakerkabel een minpunt?
Waarom is de speakerkabel een minpunt?
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn