Microsoft Lumia 640 4G Wit Review

L0n3W44nd3r3r 25 mei 2016, 113 views

Microsoft Lumia 640 4G Wit

Goede camera, lekker snel, gaat makkelijk een dag mee op een batterij. alleen de bouwkwaliteit is wat minder.

Pluspunten

• snel
  • batterijleven
  • cameraopties

Minpunten

• bouwkwaliteit

Eerste review op tweakers en eigenlijk mn eerste review ooit.

Dus maar gelijk ter zake.

De Lumia 640 geeft je een hoop waar voor je geld, ondanks de duidelijke low-end specificaties is het toestel toch behoorlijk snel. Het openen van relatief grote en zware apps zoals games en Facebook gaat toch gelijk op met toestellen die redelijk hoog in de mid-range zitten in Android.

Ook de camera mag er wezen, niet zozeer door de resolutie of de daadwerkelijke kwaliteit van de lens zelf. Maar wel door de kwaliteit van de camera software, de vele functies die meekomen met de lumia camera app en de daarbij behorende nabewerkingsapps zorgen ervoor dat er eigenlijk altijd wel een goed plaatje uitkomt.

Helaas heeft dit bij deze telefoon wel tot gevolg dat deze erg warm wordt onder de lading van deze apps, en hiermee bedoel ik oncomfortabel warm, als in het voelt alsof je door je scherm heen breekt met een klein beetje druk warm. Dit heeft tot gevolg dat ik liever niet al te veel zware apps draai op mijn telefoon.

Het batterijleven is geweldig, je kan merken dat windows phone beter met de batterij omgaat dan Android of IOS. Hij gaat bij middelmatig gebruik makkelijk 1,5 dag mee, ga je hem intensief gebruiken dan haalt hij met ongeveer 15-20% over toch wel een hele dag.

Mijn enige nadeel gaat over de bouwkwaliteit van de telefoon, toch voornamelijk plastic. Vooral de meegeleverde achterkant voelt heel goedkoop aan, gelukkig maakt microsoft zelf book cover achter

Heb jij ook een Microsoft Lumia 640 4G Wit?