AMD Athlon 64 X2 5200+ Boxed Review

Mx_456 9 augustus 2009, laatste update op 17 november 2015, 911 views

AMD Athlon 64 X2 5200+ Boxed

Pluspunten

• Zeer snel
  • Zeer lage prijs
  • Zuinig
  • Lage warmteproductie
  • Koeler maakt haast geen geluid

Minpunten

• Niet de nieuwste meer

Prestaties
De prestaties van de 5200+ zijn geweldig, Windows 7 draait op volle snelheid en photoshoppen lukt ook makkelijk. Verder gaat tekstverwerken en internetten natuurlijk heel snel en gemakkelijk. Werken met mijn pc is nog nooit zo soepel en zo snel gegaan. Ik ben er erg blij mee.

Featureset
De processor heeft voldoende mogelijkheden, zoals 3D!Now, AMD virtualisatie en 64 bit. AMD virtualisatie werkt prima in Windows XP Mode. Windows XP draait virtueel zeer snel. 64 Bit is ondersteund, maar heb ik nog niet uitgeprobeerd, ik gebruik namelijk niet veel zware programma's die 64 bit nodig hebben. 32 Bit is snel genoeg voor mij.

Stabiliteit & Betrouwbaarheid
De processor is zeer stabiel, nog nooit problemen mee gehad. Alles lukt makkelijk met deze processor, naar mijn ervaring. Betrouwbaarheid is dus ook prima.

Overklokbaarheid
De processor gaat mij snel genoeg, ik heb daarom ook nog niet geprobeerd te overklokken. Als ik wilde overklokken, had ik wel een Back Edition gekocht.

Warmteproductie
Warmteproductie is zeer laag, de processor draait idle op 30 bij de standaard stock koeler (Hoeveel graden bij load weet ik niet). De fan van de koeler draait volgens de BIOS op 3000rpm, zorgt voor voldoende koeling en is zeer stil.

De prijs is zeer goed voor deze prestaties, ik heb de processor aangeschaft voor 60 euro. De prestaties zijn uitermate goed voor deze prijs. Echt een aanrader voor een simpel maar snel systeem!

Heb jij ook een AMD Athlon 64 X2 5200+ Boxed?

Voor 60 euro kon je ook een Athlon X2 245 AM3 kopen die draait op 2,9ghz, 2mb L2, 45nm en voorbereid voor toekomstige upgrades. De Brisbanes worden langzamerhand beetje uitgefaseerd door de nieuwe athlons. Wbt prijs/kwaliteit garantie ben ik bang dat je dit keer teveel voor je 5200+ hebt betaald. Begrijp me niet verkeerd ik heb ook nog een 5000+ in het systeem hangen die makkelijk de 3ghz haalt op stock. Maar de positieve eigenschappen die je opgesteld heb klopt voor de helft al niet. De stock koeler is nog best luidruchtig vergeleken met de duurdere koperen heatpipes koelers. Maar goed reviews zijn meningen van mensen zelf en je mag altijd je eigen mening hebben. Veel succes en plezier met je nieuwe cpu! :)
3000 toeren stil? Dan ben jij de eerste :).
Verder de applicaties die jij voorstelt hangen mee af van de rest van je systeem en zeker de HDD. Je bevindingen zijn ook allemaal subjectief (buiten de temperatuur) en dus niet vergelijkbaar. Benchmarks zouden leuk zijn, enkele andere tests...
Toen ik de kop van je stukje las, was mijn eerste gedachte is er niet sprake van een vergissing, klopt de datum wel? Kennelijk is dit het geval, daarna lees ik verder over een enthousiast gebruiker van deze cpu. Leuk, maar geen review en inderdaad, als je iets verder had gezocht, had je voor je centen toch wat meer in huis kunnen halen, maar, laten we wel zijn, deze cpu is op zich niet slecht, maar wel uit de oude doos. Tenzij nostalgie een factor is, raad ik lezers aan vooral de pricewatch in de gaten te houden en eruit te halen wat erin zit.
Ik weet wel dat de processor niet de nieuwste meer is, maar mijn moederbord ondersteund niet zo veel processors en ik had geen geld om een nieuw moederbord te onderhouden. Ik heb dus maar een oudere processor gekocht, en deze overtrof mijn verwachtingen.

@Nickvds - Ik ben momenteel bezig met benchmarks van deze cpu.

[Reactie gewijzigd door Mx_456 op 10 augustus 2009 10:46]