Specificaties 43" Ultra HD LCD TV met HDR en 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Philips 43PUS6401 Zilver Review

rimave 24 mei 2016, 8.529 views

Philips 43PUS6401 Zilver

Mooie TV met een prachtig beeld en Android TV. De TV is alleen wel iets aan de prijs als je kijkt waarvoor je een 4K TV bij de andere merken kunt kopen, maar die hebben dan weer geen ambilight...

Pluspunten

• mooi beeld
  • Android TV
  • design

Minpunten

• verlichte remote
  • prijs

Deze televisie heb ik aangeschaft voor de slaapkamer, dus het hoefde geen groot formaat tv te worden. 32 inch zou te klein zijn en 50 inch was over de top. Deze tv valt daar qua formaat precies tussen in. Hij moest wel ambilight hebben en ik was erg benieuwd naar android tv.

Na enige vergelijking is het de 43PUS6401 omdat deze aan de eisen voldeed en qua prijs ook nog goed zit. Na bezorging van de tv deze gelijk uitgepakt en opgehangen. Daarna de elendige stickers van het scherm (!!) verwijderd. Ja, dat is jammer van Philips. Plakken ze twee nutteloze stickers op het scherm. En waarop staat dat dit een nieuwe 2016 tv is en een energielabel sticker. Beetje jammer.

Vervolgens de tv maar eens opgestart voor de eerste keer. Dat viel me niets tegen. De tv heeft een mooi beeld, vooral bij het afspelen van 4K. De kleuren spatten van het scherm. Net zoals bij mijn andere Philips tv in de woonkamer heb ik ook hier alle beeldverbeteringsopties (mooi scrabblewoord) uit gezet. Ik vind dat nutteloze gimmicks die het beeld nu niet echt veel beter maken, soms eerder slechter. Ook het geluid is prima in orde! Zoals gezegd hangt de tv in de slaapkamer, dus het volume staat nooit harder dan stand 10 is dat voldoet prima.

Ik ben daarna nog aan het spelen gegaan met Android tv. Dat is ook een verademing als je weet wat voor gedrocht van een smart tv Philips eerst gebruikte. Deze tv heeft Android Lollipop aan boord. Het start wel een beetje traag op. Na het aanzetten van de tv heeft deze ongeveer 20 seconden nodig voor je daadwerkelijk beeld hebt. Net zoals op een tablet of smartphone heb je ook hier de beschikking over een app store met ook een leuk game aanbod. Ik heb diverse games geprobeert en deze lopen allemaal soepel. Een leuke gimmick! Je kunt ook een ondersteunende controller aansluiten op de tv om games makkelijker te kunnen spelen.

De store bevat ook de apps voor oa Netflix (de remote heeft ook een Netflix knop), spotify, videoland, pathe, etc. Ik heb geen abonnement op deze diensten, dus ik heb ze niet kunnen proberen. Wel heb ik een NAS met daarop filmpjes staan en deze werden zonder problemen afgespeeld. Hiervoor gebruik ik de Plex app die ook in de app store te vinden is.

Conclusie: het is een mooie tv met een prachtig beeld en een goed werkend smart tv deel. Als de tv dan toch negatieve punten heeft dan is het wel de remote die geen licht geeft in het donker. Tja, met alleen het licht van de tv in de slaapkamer zie je niet alle knoppen. Verder vind ik de tv wel iets aan de prijs als je kijkt waarvoor je een 4K tv bij de andere merken kunt kopen, maar die hebben dan weer geen ambilight...

Heb jij ook een Philips 43PUS6401 Zilver?

Mag ik vragen wat hij voor u kostte? Inmiddels is er immers een aanbieding 549 en heeft hij mijn interesse gewekt...
Klopt en dat is een mooie prijs. Hij kostte mij namelijk 749. :)
mooi tv ziet er netjes uit werkt goed alleen had 1 minpunt geluid viel weg na zo veel tijd bleek dat er een instelling niet goed stond let daar wel op als geluid uit valt dan ligt het daar aan daarna geen last meer gehad niks te klagen verder
Nu de TV voor bijna 200 euro minder te koop is vind ik de prijs ook geen minpunt meer.
530 euro is een goede prijs voor deze TV.
Bob : ik heb home cinema systeem aangesloten en dat werkt prima. Maar iPad met kabeltje op ingang hdmi 4 werkt wel met tv geluid maar niet over mijn hcset ..ra ra ? Wie weet wat ik niet goed doe..dank.
Groet B.