Tweakers zegt: 7,5

Specificaties 5,3" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

LG G5 Titanium Review

Roeligan 23 mei 2016, laatste update op 24 mei 2016, 299 views

LG G5 Titanium

Leuke telefoon met een goed scherm. De modules (of Friends) kunnen een toegevoegde waarde zijn, de ervaring met de CAM+ module was zeer positief. Snelle en goed geplaatste vingerafdrukscanner aan de achterkant welke dubbelt als aan-/uitknop. Nieuwe Android versie voelt soepel en stabiel aan. [edit] Vergeet bijna de groothoek, TOP!

Pluspunten

• Modulaire opzet
  • CAM+ module geeft naast grip ook extra batterij
  • Scherm kwaliteit erg goed, goed contrast en helderheid
  • Mogelijkheid vervangen batterij
  • Vingerafdruk scanner prettig gepositioneerd, snel en accuraat
  • Groothoek camera lens!

Minpunten

• Deksel voor Friend modules sluit een heel klein beetje slordig aan

Mooie telefoon, met een pracht scherm.

Ik had ter vergelijking een iPhone 6. De plaatsing van de aan-/uitknop is aan de achterkant gepositioneerd. Ion mijn mening een prettige plaats. De vingerafdruk scanner, welk in de dezelfde aan-/uitknop zit, is razendsnel en accuraat. In vergelijking met mijn iPhone 6 gaat het scannen sneller en tot op heden geen enkele "misscan gehad".

Een aantal tests met de bekende nieuws apps zoals NU.nl en de native browser (chrome in de G5 en Safari op de iPhone) middels WiFi-AC geven geen doorslag, beide zijn even snel in het simpele "browse werk".

De Friends modules zijn vrij gemakkelijk te monteren, alhoewel ik dit baseer op 1 module; de CAM+. De CAM+ module geeft lekker extra grip bij foto's maken, en de knop om de camera aan te zetten werkt ook lekker vlot; < 1 seconde ready to shoot! De kwaliteit van de foto's zijn wisselend, hier wint mijn iPhone het hands down in low-light, bij genoeg licht zijn ze meestal evenwaardig.

Het was weer even wennen aan Android, maar de nieuwe versie werkt prettig. Het scherm reageert ook accuraat en typt lekker vlot. Het navigeren door de menu's voelt goed aan.

Al met al een leuke phone met een goed scherm. Het zet mij niet van iOS af, maar voor degene die een Android phone zoeken; ik kan hem aanraden.

[edit]
Vergeet bijna de groothoek (2e camera) van dit toestel te vermelden; dit is een optie welk imho op ELK toestel van elke fabrikant zou moeten zitten! Een top feature!

Heb jij ook een LG G5 Titanium?