Specificaties 42,51" @ 3840x2160 (Ultra-HD) (IPS, 5ms) - Bekijk alle specificaties

Philips BDM4350UC Zwart Review

wiert.tweakers 27 augustus 2016, 369 views

Philips BDM4350UC Zwart

Lekker veel beeldscherm voor een faire prijs. Kwaliteit prima. Kleine dingetjes die nog beter kunnen.

Pluspunten

• Veel oppervlak vor je geld.
  • Helder scherm.
  • Prima kwaliteit.
  • Brede kijkhoek.
  • Uniforme verlichting.
  • Op bureau meteen de goede hoogte voor mij.
  • Licht voor zijn afmetingen.
  • Wel VGA ingang.

Minpunten

• Kabelaansluitingen naar achteren.
  • USB opladen werkt alleen als je USB kabel naar je PC actief hebt.
  • Geen Display Port naar mini Display Port kabel.
  • Niet in hoogte verstelbaar of kantelbaar.
  • Vanaf een Mac: kan volume niet aanpassen.
  • Volume staat standaard op 80 (zelfs 10 is voor achtergrondmuziek nog vrij luid)
  • Geen DVI, component of composite ingang.
  • Geen afstandsbediening.

Het heeft even geduurd maar na 3 maanden gebruik ben ik nog steeds blij met mijn aankoop.

Prijs/kwaliteit is top: het is gewoon veel scherm van goede kwaliteit voor een heel betaalbare prijs.

Ik heb twee settings aangepast:
- geluidsvolume (standaard op 80!) naar 15 aangepast
- User preference key (standaard op "audio source") naar (video) "input"

Wat enorm fijn is dat deze resoluties ondersteund worden:

- VGA: 1920 x 1080 @ 60Hz
- HDMI 1.4: 3840 x 2160 @ 30Hz,
- HDMI 2.0: 3840 x 2160 @ 60Hz,
- DP v1.1: 3840 x 2160 @ 30Hz,
- DP v1.2: 3840 x 2160 @ 60Hz,
- MHL 2.0: 1920 x 1080 @ 60Hz,

Het betekent dat ik mijn MacBook Pro Retina, 15-inch, Late 2013 nu over zowel HDMI als DP op 3840 x 2160 kan gebruiken (de HDMI connector op de Mac gebruik ik het meest want die is meer robuust dan de mini-DP/Thunderbolt connector).

Heb jij ook een Philips BDM4350UC Zwart?

Bedankt voor de recensie! Ik heb zelf de voorganger van dit model, de BDM4065UC. Leek me een goed idee om eens te kijken of ik er al serieus op vooruit kan.

Vanaf OS X kun je inderdaad geen volume aanpassen omdat de uitvoer digitaal is. De decodering wordt pas aan de kant van het scherm gedaan, en dan kan het analoge volume pas bepaald worden. Als dit in Windows wel kan, is het door middel van het bewerken van het audiosignaal. Niet helemaal zoals het hoort.
Dank voor de volume tip. Daar had ik nog niet aan gedacht, maar dat klopt natuurlijk als een bus. Dan zou een afstandbediening toch handig zijn (:
Bedankt voor deze recensie! Ben al een tijdje aan het rondkijken voor een flink scherm, die mijn 32 inch tv moet gaan vervangen. Aangezien ik meer game dan tv kijk, lijkt me een grote monitor de beste oplossing! Ook omdat ik er bijna 3 meter vanaf zit, lijkt me 40 inch geen overbodige luxe. Ga ik met deze setup tegen problemen aanlopen met dit scherm, denk je?
Het is natuurlijk geen TV (dan zou je nog een tuner nodig hebben) en ik heb het scherm slechts in een kantoorsituatie getest, dus ik heb geen idee over input-lag en dergelijke.
Heb je geen problemen met OSX font smoothing? Dit model is toch een BGR? Ik dacht dat OSX alleen RGB monitoren support.
Het is me niet opgevallen. Ik ga er eens op proberen te letten.