Specificaties 15,6", 256GB (ssd) - Bekijk alle specificaties

Asus X555LA-DM2558T Review

DeDooieVent 26 mei 2016, laatste update op 8 juni 2016, 178 views

Asus X555LA-DM2558T

Beroerde bouwkwaliteit. Matig scherm, teleurstellende hardware voor de vraagprijs van 725 euro. Op alle fronten een nogo

Pluspunten

• FHD mat scherm
  • Met 256 GB SSD

Minpunten

• Beroerde bouwkwaliteit
  • Slecht toetsenbord
  • SDD uit 2014
  • Geen IPS maar TN (of heel beroerd IPS)
  • Hardware beneden de maat voor de prijs
  • Hardware ontoegankelijk
  • 4 GB vastgesoldeerd op het moederbord
  • kort laadsnoer, voeding is een blokje met stekker

Levering
De laptop komt in een mooie doos, verdeeld in compartimenten. Alles netjes verpakt, geen klachten op dit front
Bouwkwaliteit
Kort, de laptop heeft een heel beroerde bouwkwaliteit.

Het toetsenbord veert ongelofelijk in, behuizing is ronduit zwak. Alles geeft mee en veert in. Muispad is redelijk. Maar bij elke aanslag of aanraking van de laptop veert hij in en heb je het gevoel dat hij hol is.

Toegankelijkheid van de hardware is heel beroerd, je kan alleen bij de extra sleuf voor het geheugen komen... dat is het. Wil je verder komen dan moet je de laptop echt open slopen, bovenkant eraf, alles...
Hardware
De SSD is oud, micron M600 uit 2014, verder prima van kwaliteit. maar voor de meerprijs verwacht je een moderne SSD.

Beeldscherm is in principe net voldoende van kwaliteit (1980x1020 FHD) maar of het een IPS is zoals geadverteerd in de webshop lijkt me onwaarschijnlijk. Kijkhoeken zijn gewoon slecht, lage helderheid en doffe kleurweergave.

De laptop wordt geleverd met 4 GB DDR3 vastgesoldeerd op het moederbord en een los reepje van 2 GB DDR3L 1600 mhz. Je kan dus uitbreiden naar 8 GB door het reepje van 2 te vervangen.

De CPU is een Intel i5-5200u

De grafische kaart is de Intel HD Graphics 5500 (on chip)

Wifi is Wireless B, Wireless G, Wireless N met een heel laag bereik, op 2 meter afstand van mijn router had ik matig bereik.

De voeding is een item op zich, het is een vierkant blokje met direct een stekker. Het snoer naar de laptop zelf is kort. Als je met de voeding wil werken zal je een stekkerdoos op tafel moeten zetten. In een wandcontactdoos hangt de voeding door zijn eigen gewicht door.

Dit is het model, maar dan met NL stekker natuurlijk.

Geluid is matig tot slecht, zelfs voor een laptop.
Dit is een slechte laptop, absoluut niet de 730 euro waard die hij moet opleveren. Als je mij zou vragen wat hij zou moeten kosten kom ik niet verder dan 400 euro...

het is een waardeloos prul, bouwkwaliteit is prut, beeld is prut, inhoud is prut...

Ik heb deze laptop met flink verlies (>300 euro verlies) binnen een week verkocht omdat ik wist dat ik hier niet mee zou kunnen leren leven. Mijn tip is ook, blijf ver van de hele serie X555 bouwkwaliteit is ver beneden alle peil, inhoud is voorhistorisch...

De inhoud is niet conform de prijsstelling. Voor een laptop van rond de 730 euro verwacht je gewoon meer inhoud of een robuuste bouw en gematigde inhoud.

Deze laptop heeft gematigde inhoud en is verre van robuust.

Heb jij ook een Asus X555LA-DM2558T?