Specificaties Party, Sport-game voor de Wii - Bekijk alle specificaties

Sports Resort MotionPlus Bundle, Wii Review

sanderev66 7 augustus 2009, laatste update op 7 augustus 2009, 1.760 views

Sports Resort MotionPlus Bundle, Wii

Pluspunten

• Wii Motion+ is heel erg nauwkeurig
  • Goede verzameling van leuke sporten
  • Stamps houden het spel lange tijd leuk, zelfs voor een alleenspeler.

Minpunten

• Geen tennis
  • Fietsen met je handen voelt gewoon niet lekker

Stabiliteit Score: 5
Replaywaarde Score: 5
Besturing Score: 5
Geluid Score: 4
Beeld Score: 3
Gameplay Score: 5
Wii Sports Resort: Nintendo's spel om haar controller uitbreiding Wii Motion Plus goed aan de man (/vrouw) te brengen. Tevens is het spel het vervolg op Wii Sports, welke je samen met een Wii koopt.

Zodra je het spel, voor het eerst, start krijg je een erg lange overbodige introductie voor de Wii Motion Plus te zien. Natuurlijk is dit nodig omdat Nintendo anders bang is dat er WiiMotes door TV schermen / ramen / etc vliegen zoals in het begin het geval was.

Als je dit bekeken hebt, krijg je direct de mogelijkheid om de WiiMotion Plus goed te testen. Je Mii (één van de Miis die je op je Wii hebt staan) zit in een vliegtuig boven Wuhu eiland. En je staat op het punt om naar beneden te springen! Maak leuke moves in de lucht en vlieg letterlijk het spel binnen.

De Wii Motion Plus uitbreiding doet het erg goed. Het is bijna een perfecte 1 op 1 overeenkomst met je echte beweging. Bijna, omdat een echte overeenkomst in sommige gevallen het spel veels te moeilijk zou maken.

Wii Sports Resort kent twaalf spellen die met één of meerdere spelers gespeeld dienen te worden, ik beschrijf iedere modus even kort. En ik beschrijf alleen de single player varianten.

Zwaardvechten.
Duel. (1 / 2 spelers tegelijkertijd) gebruik je WiiMote+ on je tegenstander uit de ring te duwen, zodat hij/zij in het water valt. Doordat de WiiMote je bewegingen nu heel goed aanvoelt is dit een zeer geslaagde modus.

Speed Slice (1 / 2 spelers tegelijkertijd) in deze modus ga je niet je tegenstander te lijve, nee, je moet verschillende voorwerpen op een precieze wijze doormidden hakken met je WiiMote+. Doe je dit 10 keer sneller en beter dan je tegenstander, dan win je. Deze modus laat eveneens heel goed zien hoe goed de uitbreiding werkt.

Showdown (1 speler) in deze modus loop je automatisch en moet je een groot aantal Miis neerslaan met je WiiMote+. Besturing is gelijk aan de vorige 2 modi.

Wakeboarding (1-4 spelers na elkaar)
In deze modus wordt je Mii achter een speedboat aangetrokken en moet je maffe kunstjes uitvoeren voor punten. Dit lijkt veel op de trucjes in MarioKartWii.

Frisbee® (1-4 spelers na elkaar)
Frisbee Dog:
Gooi je Frisbee (houd wel je WiiMote vast ;)) naar een aangeven plek en je hond vangt 'm. Naar dichtbij je bij het doel bent krijg je meer punten. Ook kan je ballonnen stukgooien voor meer punten. Je kan heel precies richting/snelheid/effect geven aan je Frisbee dankzij WiiMote+.

Frisbee Golf:
Leuker dan gewoon golf, vind ik, is hetzelfde als Frisbee Golf qua gameplay alleen dan moet je de golfparcours afgaan met je Frisbee.

Boogschieten (1-4 spelers na elkaar)
Gebruik je WiiMotion+ om je boog te richten en schiet met de Nunchuck pijlen in het bord. Hierbij wordt je gehinderd door bewegende doelen, wind, afstand en obstakels.

Basketbal
3 Point contest. (1-4 spelers na elkaar): In deze modus moet je zoveel mogelijk 3-punters scoren. Dit doe je vanaf vaste punten met een vast aantal ballen. (Gewone en gekleurde die dubbele punten geven)

3 on 3 game (1-2 spelers tegelijk): in deze modus moet je de basketbal overgooien en proberen te scoren. Hier kan ik vrij weinig over zeggen (ben niet zo goed in basketbal).

Tafeltennis
Match (1-2 spelers tegelijk): Speel een potje tafeltennis. Dankzij de nauwkeurigheid van de WiiMote+ is dit een erg realistische implementatie van het spel (zonder het al te moeilijk te maken). Een van de eenvoudigere maar ook leukere spellen in het setje.

Return Challange. (1-4 spelers na elkaar): probeer zoveel mogelijk ballen terug te slaan. Besturing is verder gelijk aan de Match-stand.

Golf (1-4 spelers)
Golf is ongeveer gelijk aan Wii Sports Golf, maar dan veel nauwkeuriger. Wat het voor mij algauw ook een stuk moeilijker maakt. Maar het is zeker niet minder leuk.

Bowling (1-4 spelers)
Bowlen is ook grotendeels gelijk aan Wii Sports Bowlen, alleen is het nauwkeuriger waardoor een al bijna perfecte bowl ervaring nog beter maakt.

Power Cruising
Slalom Course (1-4 spelers na elkaar) stuur je Golfracer door poortjes om zo punten te scoren. Je gebruiktt je WiiMote+ en nunchuck als stuur.

VS (2 spelers) niet behandeld.

Kanovaren
Speed Challenge (1-4 spelers gezamenlijk) probeer zo snel mogelijk aan het einde van het parcours te komen. Deze modus is echt zwaar werkt want je gebruikt je WiiMote+ als een peddel. Je zit gezamenlijk in een kano.

VS (2-4 spelers): niet behandeld.

Fietsen
Road Race (1-2 spelers tegelijk): Fiets het parcours en probeer eerste te finishen. Je bestuurt de pedalen met de WIiMote+ en Nunchuck en je moet je lichaam van links naar rechts (of andersom) bewegen om te sturen. Dit is best wel vreemd, want volgens mij bedien je de fietspedalen nog altijd met je voeten..

VS (2 spelers)

De laatste..

Luchtsport
Skydiving (1 speler) herinner je nog hoe het spel begon? Precies! Spring uit een vliegtuig en val naar het eiland. Onderweg dien je groepjes te maken met andere skydivers om zo mooie fotos te maken. Hoe meer gezichten je weet te fotograveren, hoe meer punten je krijgt.

Island Flyover (1 speler) ga er lekker voor zitten en geniet van het eiland. Vlieg door verschillende i-punten om extra mogelijkheden (ballonnen etc) en dagtijden (avond en nacht) te unlocken.

Dogfight (2 spelers)

Door het hele spel kan je Stamps verzamelen. Dit zijn een soort van "achievements" die je behaalt door een bepaalde opdracht uit te voeren. Sommigen zijn makkelijk maar de meeste zijn vrij ingewikkeld te voltooien en verlengen enigszins de herspeelwaarde voor de single player stand.

Conclusie:
Wii Sports Resort is een vermakelijke game en een goed vervolg op Wii Sports. Ik hoop alleen dat Nintendo de besturing uit dit spel goed in gaat zetten in bijvoorbeeld een nieuwe Zelda game. Het mag dan misschien geen grafisch hoogstandje zijn, maar het ziet er allemaal netjes uit.

Heb jij ook een Sports Resort MotionPlus Bundle, Wii?

Bij je nadelen noem je "Geen tennis", nou vind ik tafel-"tennis" toch wel een vorm van tennis. Vergeleken met de tennis van Wii sports vind ik tafel tennissen toch leuker en intensiever.
Mijn vader tennist ook vaak en hij staat toch nu meer te tafeltennissen op Wii Sports Resort dan met WiI sports.
Tennis in Wii Sports vind ik persoonlijk ook niet zo leuk.

Maar tafeltennis als een tennis vervanger? Nee, zo zie ik het niet. Want ze hebben bv wel Frisbee Golf en gewoon Golf wat meer op elkaar lijkt dan Tennis en Tafeltennis. ;)

Maar ik heb het missen van Tennis niet zwaar geteld.

[Reactie gewijzigd door sanderev66 op 7 augustus 2009 07:08]

Ik had graag wat meer gelezen over je ervaringen met de Wii motion plus, nu beschrijf je de spelletjes kort en dat is het eigenlijk wel.

De wii motion plus is de reden dat dit spel er uberhaupt is gekomen en daarom vind ik het jammer dat je er bijna niks over vemeld. Mocht je je review nog gaan aanpassen/ aanvullen dan zou ik dit er zeker in opnemen.
Motion+ is geen controller opzich, en heeft maar één functionaliteit: het nauwkeuriger registreren van hoe je de WiiMote vasthoud en gebruikt. En hierin is hij zeker heel geslaagd. En ja, dit had ik al als positief punt opgenomen in mijn review.

Het is dus geen heel nieuwe ervaring maar het verbeterd de bestaande ;)
Maar breidt er dan eens over uit, in welk opzicht is hij gesleegd, is het echt realtime bewegingen geworden? Zit er nog vertraging in? welke ergernissen ben je tegengekomen?

Iets als positief punt opnemen is mijn inziens niet echt een onderbouwing. Ik vind het top dat je een review plaatst maar je zegt in feite heel weinig behalve welke spelletjes er zijn en wat je er mee moet doen.
Of het echt 1:1 is? Nou, ik vind van wel. Vooral bij zwaardvechten merk je dat heel goed. En als je Speed Slice speelt zie je ook dat het zonder merkbare vertraging is. (Natuurlijk zijn er altijd vertragingen, er moet nog wat berekend en verwerkt worden)

En ik ben geen ergernissen tegengekomen.
Zo ik heb de review wat verbeterd, vind ik tenminste.

In tegenstelling tot wat ik eerder postte zal dit niet mijn laatste review zijn. De volgende keer zal ik het eerst zelf een keer of wat, extra, herlezen.
[off-topic]
Ik vind ook niet dat je je het veld uit moet slaan om mensen het niet eens zijn met je review, als alle reviews hetzelfde zouden zijn zou het een saaie boel worden, toch? ;) Als mensen het niet eens zijn schrijven ze toch lekker zelf een review erover? ;) Tis en blijft een mening over een game. Nogmaals nette review :)
[/offtopic]
Tja, laat ik daar maar niet op ingaan.

Maar.. Dit is echt de beste review.

[Reactie gewijzigd door sanderev66 op 7 augustus 2009 10:12]

Maar.. Dit is echt de beste review.
Omdat het van een nintendo fansite komt en 9/10 geeft? :z

In Zero Punctuation wordt zowat ieder spel op de korrel genomen, maar zijn opmerkingen voor Sports Resort vind ik zeer terecht: Het is gewoon een goedkope poging om snel nog wat geld binnen te halen met wat minigames die je 2 jaar geleden al "gespeeld" hebt.
Het kan nooit langer dan een paar uur boeien en zelfs dan is het enkel geschikt voor familiefeestjes. Ik denk dat zelfs jij moet toegeven dat je het al helemaal niet op je eentje moet spelen.
[...]

Omdat het van een nintendo fansite komt en 9/10 geeft? :z
Nintendolife.com is zeker geen Nintendo fansite! Sommige spellen worden daar echt afgeslacht zoals bv Pokémon Battle Revolution en verschillende DSiWare programma's (de klokken en calculators ;))
Euhm.. er zijn maar 2 spellen uit Wii Sports die geupdatet zijn in Wii Sports Resort, en dat zijn dan direct de beste twee uit het oude spel.
Ik heb het nog alleen maar alleen gespeeld, en ik heb per spel zeker al 1-2 uur speel plezier gehad. En ik ben nog lang niet klaar, maar ik zit al zeker aan 13-14 uur speelplezier. In mijn eentje. Oké zulke tijden haal ik ook bij Street Fighter 4 (X360), Loco Roco (PSP), Metroid Prime (Wii), Soul Calibur 4 (X360), Resident Evil 4 (Wii) (en nog enkele anderen)
Goede review! Alles duidelijk beschreven, goede eindconclusie. Mijn vriend heeft een wii en overwoog ook al om dit spel te kopen, en later Red steel 2. Hij vroeg zich af of het wel zo veel zou toevoegen.

Snap alleen echt niet waarom mensen zo kunnen gaan zitten @$(@! op grammaticale- en taalfouten. Ik haak pas echt af als ik zulke reacties lees...

Als het nu helemaal vol zou staan met taalfouten is het storend, ja. Maar om nu elk punt te gaan verbeteren? Tegenwoordig zijn er b.v. ook ontzettend veel mensen dyslectisch. Maar wat is het (schijnbaar) toch leuk om mensen te kleineren want echt aardig zijn zulke reacties niet.
Ik ben niet dyslectisch, en ik vind ook dat véél mensen veel te snel "dyslexie" als excuus gaan gebruiken om hun slechte taalgebruik goed te praten. Op het internet is het zelfs een sport aan het worden om "dyslexie" overal de schuld van te geven.

Daarbij maakt iedereen wel eens een grammatica / spelfoutje. Niemand is perfect en daarbij is het maar een review van een product en geen werkstuk voor Nederlands.
[miereneukmode (of is het MiereN?)]
Niet iedereen is perfect op grammaticaal gebied. Tuurlijk is het niet goed als er in een review fouten staan, maar gaat mij meer om het spel zelf dan dat iemand een of meerdere spelfouten maakt. Dat ie gezegdes ombuigt, tja ach, moet er wel om lachen :o
[/miereneukmode]

Ik heb deze game wel in de gaten gehouden, moet zeggen dat Nintendo deze game volgens mij heeft gemaakt om te testen hoe de verschillende (mini-)games bevallen qua besturing en gameplay. Zo kan je Wakeboarden zien als een nieuwe WaveRace (N64). Vind zelf het boogschieten het beste gelukt, hoewel Golf nu ook veel beter geplaatst is vanwege het beter gebruik van de WMP (Ik Golfde gewoon met een hand :o ) Nette (misschien wat magere) review :Y)
Heb je nooit geleerd dat je getallen voluit moet schrijven als het gaat om eenheden, zoals ''vier'' en ''derde''? Sorry, daar gaat je volledige les Nederlands. :+

Overigens een goede review, ik heb zelf geen Wii, maar ik wil er misschien wel één halen.
(...) goed aan de man (/vrouw) te brengen --> Het gezegde is "aan de man brengen", laat die vrouw dus maar weg.
Tja natuurlijk, maar wil je een review of wil je een opsomming van gezegdes? Daarbij vind ik het gezegde zelf ook al fout, het zou "mens" ipv "man" moeten zijn. Echter is het "man" omdat vroeger (19e eeuw en eerder) gebruikelijk was dat mannen de kost op tafel brachten. Tegenwoordig kan dat ook een vrouw zijn. (Emancipatie)
Tevens is het spel het vervolg op Wii Sports, die je samen met een Wii koopt. --> Het spel DAT
Zie je het verschil? Ik heb een komma tussen 'Sports' en 'die' staan. Vervang die eens door een punt, en je zult zien dat mijn grammatica hier gewoon klopt. Met een komma geef je een nieuwe deelzin aan. Dus is het "Dat je samen met een Wii koopt" of "Die je samen met een Wii koopt". Nou, geen van beiden, het moet hier "welke" zijn ;) (Maar dat is erger dan die)
Wii Sports Resort kent twaalf spellen die met één of meerdere spelers gespeeld dient te worden --> spellen die gespeeld dienEN te worden
Oké misschien heb je gelijk.
Zwaardvechten.
(...)zodat hij/zij in het water valt. --> Tegenstander is mannelijk dus die /zij mag weg.
Had ik dan tegenstand(st)er er neer moeten zetten? Of heb jij nooit in een spel een vrouwelijke tegenstander? Echt, we leven niet meer in de 19e eeuw.
4 zware grammaticale fouten op bijna evenveel regeltjes. Jammer, maar dit haalt je review compleet naar beneden.
Een fout in een gezegde is geen grammatica fout. Daarbij is het ook geen gezegde maar een gewone zin.

Daarbij zijn de andere "fouten" zwaar discutabel. Behalve "dient" dan, en dan heb je nog maar 1 kleine fout.

In ieder geval als je post de bedoeling is dat ik nooit meer een review (voor T.net) maak, heb je nu bereikt wat je wilde. Want het is nooit goedbedoelde kritiek als je je reactie begint met:
Ik ben gestopt na de 3e alinea:
Dat is gewoon bot en gemeen.

[Reactie gewijzigd door sanderev66 op 7 augustus 2009 07:12]