Specificaties 12,1" (1600x900), Android 5.1, WiFi - Bekijk alle specificaties

Archos 121 Neon Zwart Review

admini-strator 19 mei 2016, 243 views

Archos 121 Neon Zwart

Groot scherm, redelijke prestaties maar vreselijk scherm.

Pluspunten

• Kwaliteit voor de prijs

Minpunten

• De kijkhoek

Ik viel voor het grote scherm. Heb hem gekocht voor bij de crosstrainer, om Youtube te kijken en Pluralsight video's te kijken.
Zit best ok in elkaar, niet al te snel maar een paar seconden wachten is niet erg als je maar 1 maal iets hoeft te starten per dag.
Jammer dat ie geen USB lader ondersteunt.
Maar dan... de kijkhoek van het scherm: vreselijk.
Ik weet niet wat voor type scherm het is, maar het is een ram. Al bij een paar graden wegkijken zie je minder goed, en als je ietsje verder wegkijkt dan is het te triest voor woorden.
Ik heb nog even naar de specs gekeken en ik kan niet zien waaraan ik had kunnen zien dat het zo'n slecht scherm is.
Gisteren in de MM nog even bij andere goedkope (want dat is ie natuurlijk wel) tablets gekeken, en die hebben stuk voor stuk een veel beter scherm; ook de andere types van Archos die daar stonden.
Eigen schuld natuurlijk, had ik maar niet blind op internet moeten kopen...

Heb jij ook een Archos 121 Neon Zwart?

Voor een paar euro meer heb je een xiaomi mi pad 2, misschien daar eens naar kijken ;-)
Dikke kans dat dit geen IPS scherm is en dus heb je slechte kijkhoeken
Ja, zoiets had ik wel gehoord, IPS schermen en niet-IPS schermen. Dat zei me niet zo veel, maar een andere tablet die ik heb, een Nexus 9, die heeft wel een mooi scherm (was ook wel wat duurder moet ik zeggen)
Ik zal eens kijken naar jouw voorstel. Is dat niet zo'm chinees of taiwanees merk dat niet zo goed verkrijgbaar is in NL?
Edit: dit is wel een 8 inch scherm he, is er ook een soortgelijke met rond de 10 inch?

[Reactie gewijzigd door admini-strator op 20 mei 2016 11:20]

Het is inderdaad een Chinees merk maar via internationale webshops makkelijk te bestellen. Maar je hebt dan ook Chinese garantie, en die is minder lang dan in Nederland. Maar inderdaad 8 inch, wel een flink hogere resolutie dan de tablet die je nu gebruikt. De nexus 9 heeft geloof ik vergelijkbare hardware met een groter scherm.
Het punt is alleen dat je in Nederland met een klein budget echt prut krijgt, en voor degelijke hardware de hoofdprijs betaald, met een merk als Xiaomi krijg je gewoon degelijke apparaten voor een klein budget. En ook al is het hier niet zo bekend, in China, waar 1/5e van de bevolking woont is het een van de grootste.
Je kunt ook naar de Lenovo Tab 2 A10-70F, lijkt me ook geen topper maar wellicht beter dan wat je nu hebt en ook voor weinig