ASRock G31M-S Review

bverstee 6 augustus 2009, 1.721 views

ASRock G31M-S

Pluspunten

• Zeer veel waar voor 't geld
  • Ondersteunt nagenoeg alle s775 CPU's

Minpunten

• Slechts 2 DDR2 sloten

Layout Score: 3
Voor een bord van pak 'm beet 35 euro krijg je van AsRock veel waar voor je geld.
Sata en IDE kabels worden bijgeleverd.

Dit bord bevat de G31 chipset van Intel, met ICH7 south bridge (geen hardware matige raid dus).

Ik beschouw het bord persoonlijk als opvolger van de Conroe1333-D667 die ik hiervˇˇr veelvuldig geassembleerd heb voor klanten met een beperkt budget.
Dit bord heeft betere ondersteuning voor moderne CPU's en is zelfs weer iets goedkoper.

De ge´ntegreerde Intel Graphics Media Accelerator 3100 presteert uitstekend op het gebied van kantoorapplicaties en internet gebruik; zelfs de Aero interface van Vista en Windows 7 wordt probleemloos 100% ondersteund.

Interessant is ook dat er bij het installeren van Windows 7 met dit moederbord geen extra drivers ge´nstalleerd hoeven te worden: alles wordt direct herkend!

Enige minpuntje dat ik kan bedenken is dat er slechts twee DDR2 sloten aanwezig zijn.
Misschien is ook de plaatsing van de floppy-connector raar te noemen, maar ik vermoed dat niet zo heel veel mensen daar meer last van zullen hebben...

De overklokpotentie is bij mij onbekend.

Heb jij ook een ASRock G31M-S?

Ook de ICH7R heeft geen hardwarematige RAID hoor, MatrixRAID is een software oplossing. De toegevoegde feature is dat je wel van een array kan booten, omdat de firmware dat werk voor je doet.
Ik heb vandaag een systeem budget pc gebouwd met dit systeem, eerste bood-up brand er een chip door :/ |:( :Y)
Sja, leef met je mee, das Asrock. 8)7 Moet je net mazzel mee hebben.
Weetje, ik vind dat er iets tussen een uitgebreide review en een ster classificatie moet zitten. Als tweakers.net meer bezoekers wil overhalen om een stukje te schrijven, moet het niet zo zijn dat ALS je ook maar ÚÚn regel wil toevoegen aan een ster classificatie, dat je meteen de laagste score krijgt voor je review.

Tuurlijk, een uitgebreide review is beter, maar als je ook maar een BEETJE tekst toevoegt die van belang is voor de lezer / koper (naast de ster classificatie) is dat toch al BETER? Nu denkt iedereen meteen: Laat maar, die tip laat ik wel weg, anders moet ik een HELE review schrijven. ;)
Helaas ben ik bang dat het dan de verkeerde kant opgaat!
Zolang als mensen zich hier als "Tweakers" uitgeven zonder enige vorm van ervaring!?
En of dingen hebben van horen zeggen of ergens gelezen, hebben wij hier al serieuze tweakers verder geen hol aan, behalve dat men ons ook als een soort wannabe's gaat bekijken!