HKC 3011GS Review
Ik heb al een stuk of 5 van deze kasten aangeschaft voor assemblage voor verschillende klanten, en ben er zeer tevreden over! Kwaliteit De afwerking is redelijk, ook al is het gebruikte materiaal erg dun. Inbouwen gaat moeiteloos, zeker gezien de grote hoeveelheid 3.5" en 5.25" sleuven. Het is ook een mooie behuizing om te zien. Er zijn geen verfranden te zien; de zijpanelen zijn aan alle kanten geverfd en het front is van zwart kunsstof, dus ongeverfd. Drive slots - 5.25": 4x waarvan 3x extern - 3.5": 7x waarvan 1x extern Voeding Er wordt standaard een 400 Watt voeding geleverd; ga niet uit van een hoog rendement, maar ik heb er tot nu toe geen enkel probleem mee gehad (verschillende moederborden gebruikt). De voeding...
Pluspunten
Gezien de kosten een ultieme budget behuizing Inclusief prima 400 Watt voeding Stille behuizing, redelijke degelijkheid
Minpunten
Stof kleeft snel aan het materiaal Front paneel met USB poorten wat goedkoop
Eindoordeel
Kwaliteit
De afwerking is redelijk, ook al is het gebruikte materiaal erg dun.
Inbouwen gaat moeiteloos, zeker gezien de grote hoeveelheid 3.5" en 5.25" sleuven.
Het is ook een mooie behuizing om te zien.
Er zijn geen verfranden te zien; de zijpanelen zijn aan alle kanten geverfd en het front is van zwart kunsstof, dus ongeverfd.




Drive slots
- 5.25": 4x waarvan 3x extern
- 3.5": 7x waarvan 1x extern

Voeding
Er wordt standaard een 400 Watt voeding geleverd; ga niet uit van een hoog rendement, maar ik heb er tot nu toe geen enkel probleem mee gehad (verschillende moederborden gebruikt).
De voeding zit niet in de weg en zijn (of is dat haar?) ventilator maakt niet bijzonder veel herrie.

Geluidsproduktie
Een systeem met deze behuizing is redelijk stil. Ik heb geen last gehad van resonantie van bijvoorbeeld de harde schijven, en zoals hierboven genoemd maakt de voeding ook niet veel lawaai.
Hierbij wel opgemerkt dat ik moderne boxed processoren gebruikt heb, waarvan de ventilatoren ook al erg stil waren.
Bios-opties voor variabele fan-speeds schelen natuurlijk ook.
Nadelen
Voor het geld zijn er nauwelijks negatieve punten te noemen, behalve dat USB poorten op het front onderste boven zitten, en dat paneeltje wat goedkoop aanvoelt en oogt (wiebelt).
Het materiaal is aan de buitenkant wel gevoelig voor stof, vooral door het korrellige materiaal / verf.
Modden
Natuurlijk is deze kast niet gemaakt om mee te modden, maar als je het niet kunt laten...
Misschien is het vanwege het dunne materiaal wel gemakkelijker dan bij een zwaardere kast.
Prijs / kwaliteit
De behuizing is al voor ca. 25 euro te krijgen, inclusief voeding!
Voor mij is dit momenteel de topper onder de budget-behuizingen.
Reacties (10)
maar, icm een athlon x2 en een ati 4650 had ik toch een iets zwaardere voeding nodig. al helemaal met de phenom 2 met 4850.
oogt prima idd. jammer alleen dat er maar 1 fdd/kaartlezer in zit.
ik gebruik af en toe floppies, en wilde er een geheugenkaartlezer bijzetten.....
mooie review btw
Moet zeggen dat de voeding me alles mee valt, bij mij trekt die een X4 620 @3Ghz en een HD5750, ver boven mn verwachting!
Meen je niet man, de eerste poster zei:"icm een athlon x2 en een ati 4650 had ik toch een iets zwaardere voeding nodig".....24 pins, maar de 4pins is los te koppelen waardoor je ook 20 pins kunt aansluiten.
Moet zeggen dat de voeding me alles mee valt, bij mij trekt die een X4 620 @3Ghz en een HD5750, ver boven mn verwachting!
Of die gast wist gewoon niet waar ie het over had.
Mn vriend gaat deze halen, 2x athlon + 4770. Moet dan wel te doen zijn.
Heb er al tientallen verkocht met een 5750 of 4670 + Athlon II 620 @3Ghz.
No problems
Nu heb ik alleen nog 2 vragen over deze behuizing:
- Is de voorkant bekleed met rubber? (of zie ik het verkeerd
).
- Waarvoor dient het vrij dikke 'uitsteeksel' aan de achterkant? (daar waar de PCI kaarten hun externe aansluitingen hebben)
Daar kan je de PCI kaarten vast schroeven. Dit zie je vaker bij budget kasten. Je kan ook het aan het I/O shield zien. Deze zitten bij niet budet kasten dieper in de kast.•Waarvoor dient het vrij dikke 'uitsteeksel' aan de achterkant? (daar waar de PCI kaarten hun externe aansluitingen hebben)
Als er rubber op had gezeten had ik het zeker vermeld
Draait nu al 4 dagen continu met een e5200@300x12.5 op een cheap asrock bordje (plus een 4770, dvd+-rw,7200rpm hdd). Wel met nog een 8cm outlet fan.
Wanneer ik prime95 en furmark draai wordt de boel wel behoorlijk heet en zakt de +12V lijn wat in. Volgens mijn Praxis-meter trek ik dan 200-230 Watt.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
:strip_exif()/u/135719/ezgif.com-optimize.gif?f=community)
:strip_icc():strip_exif()/u/357008/crop59cd8d06830aa_cropped.jpeg?f=community)