Gigabyte GA-EP35-DS3 Review

ByteDelight 6 augustus 2009, 478 views

Gigabyte GA-EP35-DS3

Pluspunten

• Betrouwbaar bord zonder gedoe

Minpunten

• JMicron SATA/PATA controller is traag en heeft bugs

Layout Score: 4
Ik heb deze korte review eigenlijk alleen geschreven om even te waarschuwen voor problemen die optreden met een IDE apparaat in Vista of Windows 7: standby geeft bij mij dan ALTIJD problemen.
Dit wordt veroorzaakt door de JMicron controller die de Raid en IDE (PATA) poort voor zn rekening neemt, wat een meuk-chip is dat..

Kort na de introductie van Vista heb ik voor verschillende PC's een licentie aangeschaft (allemaal oem NL 32bit), maar ik had om mijn eigen belangrijkste PC een groot aantal problemen, waarvan de standby er één was.
Ik kon het toen oplossen door de JMicron controller ui te schakelen.

Vorige week heb ik Windows 7 x64 (RC build 7100) geïnstalleerd, en omdat ik kortgeleden mn SATA dvd-branden in een ander systeem nodig had, had ik een een andere dvd-brander geïnstalleerd, met PATA aansluiting.
En onder WIndows 7 waren de standby problemen weer terug...
Goed, de MCE Standby Tool (NVidia patch) en het uitschakelen van de JMicron controller losten het probleem op.

Dus, wil je Vista of Windows 7 gebruiken en je computer zonder problemen in standby laten gaan, gebruik dan geen IDE / PATA apparaat op dit bord!!

Heb jij ook een Gigabyte GA-EP35-DS3?