Tweakers zegt: 7,5

Specificaties 5,3" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

LG G5 Titanium Review

temptconcept 18 mei 2016, laatste update op 19 mei 2016, 213 views

LG G5 Titanium

Gewonnen bij tweakers meetup. Het is een telefoon die, ondanks dat ik hem zelf niet in een rijtje nieuw te kiezen zou zetten, prima bevalt. Toestel heeft een helder scherm, reageert snel met de vingerafdrukscanner en is voor mij precies het goede formaat om met 1 hand te kunnen bedienen.

Pluspunten

• Groot werkgeheugen
  • Mooie panorama foto's
  • Uitbreidingsmodules

Minpunten

• accuduur
  • heet bij updaten combi opladen
  • lastig batterij wisselen modules

Het heeft wat langer geduurd voor hij beschikbaar was door het grote succes in andere landen maar uiteindelijk was de G5 toch beschikbaar samen met de camplus module.
Omdat er al genoeg gezegd is over processors en geheugen wil ik het vooral hebben over dagelijks gebruik van het toestel voor zowel mijn werk als prive.
Mijn telefoon is zowel gekoppeld aan mijn pebble smartwatch als aan mijn VW Golf carkit en dat gaat bijzonder goed. De kwaliteit van bellen via de carkit zowel als gewoon in de hand is prima en ook de ontvangende kant heeft te maken met goede verstaanbaarheid.
De zichtbaarheid in direct zonlicht is wat lastiger en ik ben hiervoor nog met de instellingen bezig om dat echt goed te krijgen. Helder scherm verbruikt een flink stukje accu meer en dat is nog wel een dingetje. In mijn dagelijks gebruik vind ik dat de batterij snel leeg is (rond 20.00 uur).
De quickcharge 2.0 gaat wel super en ik heb een autolader QC3.0 besteld dus ik verwacht daar in de toekomst minder last van te hebben.
Ik ben onder de indruk van de panoramafoto’s die ermee gemaakt kunnen worden en maak daar bijzonder vaak gebruik van. De LG camplus module was ook best wel handig en niet eens zo vervelend om vast aan de telefoon te hebben maar hij had voor mij geen toegevoegde waarde.
Wat ik lastig vond aan het wisselen was de batterij overzetten waarbij ik ondanks de aanwijzingen toch het gevoel had dat de pennen van de vergrendeling zouden kunnen breken. Omdat er voor mij niet veel extra’s aan zit op dit moment zal ik dat voorlopig zo laten.
Nog bezig met een hoesje en een screenprotector die door de verlopende vorm van de bovenkant wat lastig verkrijgbaar is maar uiteindelijk verwacht ik er voorlopig veel plezier aan te beleven.

Heb jij ook een LG G5 Titanium?