Tweakers zegt: 7,5

Bekijk alle uitvoeringen
Specificaties 5,3" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

LG G5 Titanium Review

chenwei 16 mei 2016, laatste update op 16 mei 2016, 343 views

LG G5 Titanium

Een superleuk Allround toestel met potentieel in de extra modules. Wide shots maken foto’s op Instagram en Twitter lekker uniek. Helaas zijn er nog vraagtekens wat betreft de uitbreidbare modules. Hopelijk komt er snel meer duidelijkheid hierover!

Pluspunten

• Super Wide Shots met dubbele camera
  • UI is minimalistisch
  • Potentiele uitbreidingsmogelijkheden

Minpunten

• scherm gevoelig voor glare
  • batterij is "redelijk"
  • Modulair is helaas nog niet genoeg ontwikkeld

Het is LG gelukt om flink wat aandacht te trekken met haar modulaire toestel.
Maar hoe valt het kwartje nou eigenlijk nu het in de winkel verkrijgbaar is?

Na de wat gangbare G4 komt LG nu met de uniek modulaire G5, een van de meest veelbelovende telefoons van 2016!
Over de hardware specificaties kan ik het vrij kort houden. LG heeft haar flagship toestel van 2016 weer volgepropt met de nieuwste generatie snufjes. Ik heb de G5 nu een week in gebruik als mijn daily driver. Zeer tevreden ben ik over het toestel.

Het frame is volledig van metaal en voelt erg solide aan. Wel is het toestel nu vlak en niet meer gecurved aan de achterkant zoals bij de G4. Hierdoor merk je op dat het iets stugger in de hand ligt maar na enkele dagen wen je snel aan de aanpassing.

In het dagelijkse gebruik zal je dan ook nauwelijks last meer hebben van haperingen en schokkende beelden dankzij de Snapdragon 820 en een minimalistische UI. LG heeft duidelijk functionaliteit verkozen boven kwantiteit en er zit vrijwel geen hinderlijke bloatware op het toestel. Ik heb de App drawer dan ook totaal niet gemist nu het verwijderd is.

Adreno 530 belooft stukken sneller en zuiniger te zijn en vertaalt al het rekengeweld onder de kap naar een mooi IPS LCD QHD paneel. Vanzelfsprekend is 4K content oogstrelend maar ook gevoelig voor glare.

De G5 komt verder met een dubbele camera aan de achterkant, dit is om extra wide shots (135º) mogelijk te maken. Persoonlijk heb ik gemerkt dat ik vrijwel uitsluitend CAM PLUS modus ben gaan gebruiken. Het voegt een extra dimensie toe aan landscape-, selfies en group shots. Het ziet er super leuk uit. “Is het een panorama shot?”,vroeg mijn vriendin toen ze voor het eerst een CAM Plus foto zag.

Verder zit er een 2800 mAh verwijderbare batterij in de G5. Op papier is het een tikkeltje weinig maar ik heb geen problemen ermee ondervonden. Als je het moet bijladen hoef je in ieder geval niet lang te wachten. De batterij is namelijk in 30 minuten tot 70%-80% opgeladen, super snel!

De onderkant van het toestel is dus verwijderbaar en hier kan je LG friends op aansluiten. Ik heb de gelegenheid gehad om de camera module uit te proberen.

De noviteit van de modules lijkt toch te zijn weggeëbd nu de G5 op de markt verkrijgbaar is. Hoewel het op papier veel mogelijkheden biedt, is het qua aanbod nog vrij magertjes. In Nederland zijn er momenteel de volgende modules beschikbaar:

1. CAM Plus module
Met de camera module heb je de beschikking over extra fysieke knoppen.
Verder zit er ook een extra accu in de module gebouwd waardoor je een totale capaciteit van 4000 mAh krijgt en heel wat foto’s kan schieten. Met de module hou je de telefoon veel lekkerder vast en is het maken van foto’s ook natuurlijker.
2. HI-FI Plus Plus
LG en B&O hebben samen gewerkt en niet alleen 32-bit Hi-Fi Audio playback mogelijk gemaakt op het toestel. Ook kun je nu bestanden beluisteren in 32-bit 384KHz HD-kwaliteit.

Ik had gehoopt dat LG kort na de introductie meer Friends zou introduceren. We kunnen hier dus nog niet goed over oordelen. Eerst maar afwachten hoe LG dit concept verder uitwerkt, maar potentie is er zeker.

Heb jij ook een LG G5 Titanium?