Specificaties 1-bay NAS met 1TB opslag - Bekijk alle specificaties

LaCie Ethernet Big Disk 1TB 1TB Review

PJTD66 4 augustus 2009, laatste update op 4 augustus 2009, 464 views

LaCie Ethernet Big Disk 1TB 1TB

Pluspunten

• Kan er nu eigenlijk niet meer positief over zijn!

Minpunten

• Op langere termijn onbetrouwbaar.
  • Heb in beide gevallen de units in een kast staan waar ze ongestoord en stootvrij konden draaien.

Features Score: 3
Ik baal als een stekker!!!

Mn eerste Big Disk gekocht in februari 2007 en deze stierf in maart 2008.
Wel netjes onder garantie vervangen voor een nieuwe maar nu iets meer dan een jaar verder is deze ook gestorven. Weer een paar honderd Gig aan data verloren gegaan voor de 2de keer.... :(

Communicatie met LaCie kan alleen via het openen van een ticket op internet en kan nu slecht hopen op wat compassie bij LaCie.

Zouden ze deze reviews lezen bij LaCie???

Heb jij ook een LaCie Ethernet Big Disk 1TB 1TB?

Ik kan je frustratie begrijpen... maar dit is dan denk ik niet de juiste plek daarvoor.
Je hebt het over één onderdeel en dat is betrouwbaarheid.
Deze hebben ze de 1e keer ook goed opgelost dus service klinkt dan eigenlijk als goed?

Of ze deze 'review' lezen?? Kan het geen review noemen.
Klopt, dit is geen review PJTD66. Dit is het uiten van (begrijpelijke) frustratie. Als ik jou was zou ik hem verwijderen.
Dit is natuurlijk geen review, zoals waarschijnlijk al tienduizend keer is gezegd.

Verder heb je er al aan gedacht dat het ook jouw schuld kan zijn dat de harde schijven falen? Je zegt namelijk: "Heb in beide gevallen de units in een kast staan"
Een afgesloten kast waar de warmte niet uit kan ontsnappen misschien ? Oververhitting kan namelijk de levensduur in grote mate beïnvloeden. Ik weet natuurlijk niet of ik de situatie juist schets maar misschien toch geen slecht idee om hier even aan te denken ;)