Specificaties Mono Bluetoothspeaker met oplaadbare accu - Bekijk alle specificaties

Ultron Boomer Mobile - Bruin Review

MicaLovesKPOP 11 mei 2016, laatste update op 11 mei 2016, 327 views

Ultron Boomer Mobile - Bruin

Net te groot om in je broekzak te stoppen, maar geeft zeer goed geluid en kost niet veel. De bouwkwaliteit lijkt helaas niet erg geweldig. Wel 2 jaar garantie!

Pluspunten

• Zeer goed geluid voor z'n formaat
  • Makkelijk in gebruik via Bluetooth
  • Vult met gemak een grote woonkamer met muziek
  • Heeft Micro-SD slot

Minpunten

• Net te groot voor in je broekzak
  • Bouwkwaliteit lijkt niet geweldig
  • Accu verliest merkbaar stroom bij weinig gebruik
  • Geen shuffle bij afspelen via Micro-SD

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 3
Muziekweergave Score: 5
Ik was 1.5 jaar geleden op zoek naar een draadloze bluetooth speaker. Zoals altijd ga ik dan vele reviews, vergelijkingen en ervaringen lezen.

Uiteindelijk heb ik voor de vrij onbekende Ultron Boomer Mobile gekozen, omdat hij het beste geluid voor z'n formaat zou hebben en ik geen grotere bluetooth speaker wilde hebben. Als bonus vind ik hem ook nog eens erg chic ogen!

Ik was aangenaam verrast met het geluid. Met een custom equalizer klinkt hij echter nog een stuk beter. Het leuke is dat iedereen naar de speaker vraagt en ze verbaast zijn over het goede geluid van de Boomer Mobile. (ook wanneer hij wat harder staat)

Gebruik

Hij is zeer gemakkelijk in gebruik via Bluetooth. In de meeste gevallen zet je bluetooth aan op je telefoon, dan ook op je Boomer en verbinden ze automatisch (de Boomer moet dan 2x een piepje geven). De eerste keer zal je handmatig moeten aangeven dat je wilt verbinden, maar dat legt zichzelf uit.

Op Android (LG G3) is het me echter nog wel eens voorgekomen dat hij niet wilde verbinden met de Boomer, of dat hij elke keer een nieuwe Boomer registreerde bij Bluetooth devices. Op mijn Windows Phone (L920) die ik nog vaker met de Boomer heb gebruikt heb ik echter nog nooit problemen gehad. Ik heb geen helaas geen Apple device om die te testen.

Via de Micro-SD kaart vind ik de Boomer niet zo geweldig in gebruik. Hoewel je nummers kan skippen, zit er geen shuffle functie ingebouwd en zijn de controls op de Boomer zelf niet heel intuïtief.

Door zijn compacte formaat en simpele vorm is hij makkelijk op te pakken en voelt hij natuurlijk en secuur in de hand. Hij is echter wel wat zwaar!

Geluid

Het geluid vind ik erg goed. Met gebruik van mijn equalizer kan ik er eigenlijk niks op aanmerken. Ik heb het geluid tussen 62Hz en 4kHz geboost, met als piek 500Hz en 1kHz. Verder heb ik de hoge tonen vanaf 8kHz juist wat omlaag gehaald.

Zonder equalizer vind ik de hoge tonen dus iets te aanwezig en daardoor soms wat irritant. De boost in het midden van het bereik balanceert in mijn ogen de tonen, zodat het net allemaal wat mooier klinkt.

Hij vult met gemak een grote woonkamer met geluid, zonder dat hij lelijk gaat klinken. Buiten heb ik hem nooit gebruikt.

Bouwkwaliteit

Dit is toch wel z'n zwakste punt. Hij heeft het lange tijd goed gedaan, maar de laatste tijd wil hij soms wel aan gaan, maar geen Bluetooth verbinding creëren. Het lijkt te helpen als ik de aan/uit slider iets forceer bij het aandoen. Ook kwam er vorige week nauwelijks geluid uit de speaker. Het klonk alsof alleen de allerhoogste tonen er nog uitkwamen. Opnieuw aanzetten hielp niet, maar de dag daarna deed hij het ineens weer als vanouds.

Visueel zal er niet zoveel misgaan met de Boomer Mobile. Die van mij heeft geen visuele beschadigingen opgelopen en daar ben ik ook niet bang voor. Ik kan me wel voorstellen dat je hem beter niet samen met sleutels kunt inpakken.

Voor weinig geld kun je hele leuke bluetooth speakers kopen waarmee je andere mensen (en jezelf!) verrast. Hoewel mijn Boomer Mobile nu soms wat problemen heeft, heb ik zeker geen spijt van mijn aankoop en kan ik hem ook aanbevelen. Let er wel op dat hij waarschijnlijk niet van stoten houd, want dat zal waarschijnlijk de reden zijn dat ik wat problemen heb!

Heb jij ook een Ultron Boomer Mobile - Bruin?