Tweakers zegt: 7,5

Specificaties 5,4" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Motorola Moto X Force 32GB Zwart Review

Bad Company. 31 augustus 2016, laatste update op 14 oktober 2016, 582 views

Motorola Moto X Force 32GB Zwart

Heb telefoon specifiek gekocht voor onbreekbaarheid, heb het apparaat nu alweereen tijdje en zit inmiddels met twee deuken in het scherm waarvan een vrij significant. Verder zeer snelle telefoon met alles wat ik van een telefoon verwacht, prima camera, goed soc, mooi scherm, goede bouwkwaliteit.

Pluspunten

• Sterk scherm
  • Stock android
  • Accuduur
  • Wireless charging

Minpunten

• Ik ben sterker dan het scherm
  • Niet waterdicht

Heb dit apparaat eind maart (2016) gekocht vanwege het onbreekbare scherm en mijn collectie gebroken telefoons. Nu eindelijk de tijd is aangebroken dat ik er een review over schrijf heb ik de volgende punten bedacht om aan de orde te brengen:
  • Levering
  • Het onbreeekbare scherm
  • Specificaties
  • Naar de monteur
  • Conclusie
Levering
Heb de telefoon bij coolblue besteld en kreeg het keurig volgende dag. Helaas bleek dat hij niet op wilde laden, zodoende heb ik het een week later teruggestuurd en een nieuwe ontvangen die dit probleem niet kende.

Het onbreekbare scherm
Barsten ontstaan bij mij al snel in de vrijwel altijd kortdurende relaties met telefoons. In dit geval was dat anders, dacht ik. Het bleek deels waar te zijn want na een paar weken had ik een klein pitje in mijn display, nog een tijdje later had ik een ander ongelukje gehad waarbij een relatief grote deuk ontstond. Deze schade heeft de telefoon niet onbruikbaar gemaakt evenals de krasjes die in veelvoud op het display verschenen. Het scherm is buiten deze schade tot op heden intact gebleven.

Specificaties
Hieronder een simpel lijstje met wat naar mijn idee de interessantere specificaties zijn. De rest is of al bekend of kan worden gevonden in de pricewatch.

Schermdiagonaal: 5,4"
Resolutie: 2560x1440
CPU/SoC: Qualcomm Snapdragon 810
Geheugengrootte: 3GB
Opslagcapaciteit: 32GB
Cameraresolutie 21MP/5MP
Besturingssysteem: Android 6.0

Een paar opvallende/leuke specificaties zijn:
De selfieflitser voor de echte fan van selfies in het donker en draadloos laden wat mijn gedoe met een verstopt oplaadpoortje tot een einde heeft gebracht. Ook heeft het apparaat een grote accu aan boord waarmee ik geen enkele dag zonder telefoon ben geŽindigd door een lege accu, met enige regelmaat was ťťn volle lading zelfs genoeg om twee dagen door te komen. Verder maakt de camera prima plaatjes en is de front facing speaker vrij luid.
Als ik ergens tijd heb zal ik een paar benchmarks toevoegen.

Naar de monteur
Na inmiddels 5 maanden het apparaat met plezier te hebben gebruikt is het toch fout gegaan. Het scherm gaat niet meer aan. Nadat ik het apparaat liet vallen op de stoep, wat daarvoor altijd goed ging, is dit keer iets kapot gegaan waardoor het display geen beeld meer weergeeft. Heb inmiddels de telefoon opgestuurd voor reparatie, weet op dit moment nog niet wat er precies loos is.
Het display is inmiddels vervangen en werkt probleemloos, dit is binnen de garantie gebeurd en kostte dus niks.

Zou met de huidige prijs van §399.- de moto x force zeker aanraden, een stevige telefoon met high end specs en stock android. Zelf heb ik er §650 voor neer mogen tellen en denk dat dat een beetje veel is geweest voor wat er geleverd wordt, desalniettemin een redelijk tevreden klant die hoopt dat het pure pech is dat het display het niet meer deed.

** update: 'naar de monteur' geupdate

Heb jij ook een Motorola Moto X Force 32GB Zwart?