Specificaties 49" Ultra HD LCD TV met HDR en 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Samsung UE49KS7000 Zilver, Zwart Review

JayJay 9 mei 2016, laatste update op 20 juli 2016, 15.871 views

Samsung UE49KS7000 Zilver, Zwart

Het is een prachtige televisie kwa design , snel (processor), 4k HDR is echt een verademing !

Pluspunten

• Mooi design!
  • Snel! (opstarten 2sec,Tizen)
  • Prachtig beeld !

Minpunten

• Weinig aanbod 4k & HDR
  • Toch nog reflectie van zonlicht
  • Duur

Reden aankoop :

Mijn oude full hd UE46B6000 uit 2009 had nog een dikke rand en irriteerde mij kapot aan de reflectie en langzaamheid.

Ik twijfelde tussen de KS7000 en JU6800 maar de JU6800 ondersteunt geen HDR (ultra premium 1000 nits) en het design mij tegenstond heb ik toch besloten om de 1,5x duurdere nieuwere (april 2016) ks7000 te halen.

Gezien ik ruim 7 jaar met mijn tv's doe wou ik eigenlijk een wat duurder model zodat deze langer meekan kwa specificaties. (4K & HDR etc)

Daarnaast was de KS7000ook nog eens in de aanbieding bij tvreus.nl (1350)
dat is ruim 350 goedkoper dan de adviesprijs en 190 volgens de laagste prijs in de pricewatch (1540).

Specificaties van de KS7000

Samsung KS7000-serie

De eerste SUHD tv’s (met quantum dots) vinden we in de KS7000-serie. Deze modellen zijn onder meer voorzien van de One Connect box, de Ultra HD-resolutie, een helderheid van 1000 nits en de Smart control afstandsbediening.

Samsung-KS7000-tv

•PQI 2100
•UHD Dimming
•10-bits
•360 graden en Boundless design
•Samsung Smart tv (Tizen)
•Smart Remote (met One Connect)
•One Connect box
•40 Watt speakers
Adviesprijs
•Modellen: •49-inch (UE49KS7000): 1.699 euro
•55-inch (UE55KS7000): 1.999 euro
•60-inch (UE60KS7000): 2.399 euro

20-07-2016

Ik bezit de tv inmiddels ruim 3 maanden , bevalt nog steeds prima , nog geen rare bugs gezien , wel erg vingergevoelig scherm (kan mijn dochter af en toe wel achter behang plakken).

elke avond kijk ik met plezier naar mijn series , wel vind ik persoonlijk achteraf dat ik een groter model had moeten nemen , maar dat is natuurlijk persoonlijk :)

Heb jij ook een Samsung UE49KS7000 Zilver, Zwart?

Ik heb sinds 2/3 weken ook deze tv. Wat mij opvalt is dat HBO nog geen app heeft op Tizen. Vind ik zelf toch wel opmerkelijk.

De Smart Control Remote werkt fantastisch. Alles kan hij aansturen, behalve het volume op mijn Sonos installatie :S. Iemand tips om dit op te lossen?
Geluid over hdmi geselecteerd , de hmdi zit op de ARC aansluitingen? Bij mij herkende hij deze zo automatisch, alleen de Channel toets werkt bij mij niet met de horizon box om te zappen
Ik heb de 55" variant van deze tv maar werkt toch allemaal hetzelfde. Ik kan me herrineren dat ik het had opgelost door niet een afstandsbediening automatisch te laten herkennen, want dan vind hij hem niet maar om hem handmatig te kiezen. Dan geef je het type nummer op van je tv en dan herkent hij hem wel.
Ik zag dat TV Reus geen NL modellen levert alleen EU. Gaf dat geen problemen? Ik wil Canal Digitaal via een CI+ module met card gaan kijken. Waar eindigt het nummer op? XXN is NL/BE model.
durf ik niet te zeggen :$ , ik gebruik de ziggo horizon box erop vandaar (A)

[Reactie gewijzigd door JayJay op 30 juni 2016 09:04]

Mocht helaas niet baten. Kanalen pakt de Smart Remote Control wel op mijn KPN decoder, echter het geluid doet niets. Jammer.
Twee maanden heb ik nu deze tv, en hij is nu (al) stuk. Doet niets meer.
Fantastische tv (als ie het doet), wel wat bugs in de software. Bijvoorbeeld: de tv onthoudt welke apparaten er op de hdmi porten zijn aangesloten, bijvoorbeeld: playstation 4 of humax kabelontvanger. Om de zoveel tijd vergeet ie dit en mag je alles weer opnieuw instellen, dat is natuurlijk niet handig. Heel mooi beeld en het geluid is best goed. Verder is de integratie met de android telefoon goed. Bijvoorbeeld foto's bekijken, youtube bekijken en ga zo maar door.
Ben benieuwd hoe Samsung (en Expert) dit gaat afhandelen. Ik hou jullie op de hoogte.
Heb je enig idee hoe kan dat tie niks meer doet ? heb je geen beeld , geen stroom , kapot scherm ?
hoi Jayjay,

nee geen enkel idee. Ik dacht eerst dat mijn hdmi kabel er mee te maken had. Het schijnt dat die ook wel eens wat kwaad kunnen doen.
hoe is het nu opgelost dan >?
zie hieronder :-)
status update:

monteur thuis gehad van expert, en die zei ook dat ie stuk was. Daarna zei hij dat ik met Samsung kon bellen voor support, Expert had mij een tv te leen gegeven dat was een fijne service. (zie ik de internet winkels niet zo makkelijk doen). Samsung heeft mij prima te woord gestaan en een paar dagen later een monteur gestuurd. Deze verving het moederbord maar dit mocht niet baten, mijn tv werd meegenomen een een kleine week later gerepareerd teruggebracht. Het panel was vervangen, de voeding en het moederbord. (eigenlijk de hele tv :-) ) Ongeveer 2 weken weggeweest, maar al met al een prima service van Expert en Samsung. Nu hopen dat de tv nog 10 jaar of langer heel blijft.

[Reactie gewijzigd door beastdjw op 20 juli 2016 10:13]

Top ! die ervaring had ik ook met Samsung bij mij eerste Samsung Led LCD , destijds ging het scherm stuk net voor de garantie en werd toen kosteloos thuis vervangen door de monteur :)
Ik heb het zelfde model in bezit en heb ook al meerdere malen meegemaakt dat de instellingen werden vergeten. De bovenliggende menu`s zijn dan blanco en blijven dat ook tot je opnieuw configureert.

Heeft Samsung dat bij jou nog opgelost?

Software versie: T-JZMDEUC-1154.0, BT-S
Hoi JayJay! Bedankt voor jouw review, ik ben zelf aan het overwegen deze tv aan te schaffen. Zou je misschien kunnen testen wat de input lag is van dit model?
Zou niet weten hoe maar volgens review's op Google is die laag :)
Bedankt voor je review. "Weinig aanbod 4k & HDR" zou ik niet als minpunt noemen van het apparaat zelf.
Hoi Jay Jay, is het jouw gelukt om de smart control aan te sluiten op de Ziggo horizon box?
Bij mij herkent ti hem niet.
Snap hem al wat je bedoeld , ik kan alleen volume van mijn onkyo ermee regelen de Chanel toets werkt inderdaad niet met de horizon box (teminste niet bij mij)

[Reactie gewijzigd door JayJay op 4 juli 2016 11:21]

JayJay, ga ik dat maar eens proberen.
Heb je twee afstandsbedieningen erbij gekregen?
er zit een 'normale' en een Smart Remote Control in de doos

[Reactie gewijzigd door jwhderksen op 18 juli 2016 13:37]

:o ik heb alleen de smart remote