Specificaties 12,5" (1920x1080 IPS), 256GB (ssd) - Bekijk alle specificaties

Lenovo ThinkPad X260 20F6007SMH Review

gerald666 6 mei 2016, 864 views

Lenovo ThinkPad X260 20F6007SMH

Een legale IBM kloon !. Hier heeft een appel nooit aan kunnen tippen.

Pluspunten

• Peren
  • Full HD IPS scherm
  • accuduur !!!!
  • Toetsenbord
  • Erg snel
  • Lichtgewicht
  • Bouwkwaliteit
  • Snel !!!

Minpunten

• Appels

Voor de goede orde: Lees dit als een gebruikerservaring van iemand die een vervanging zocht voor zn oude i5 van Sony en er dagelijks mee onderweg is en de computer dan ongeveer een uur gebruikt.

Ik heb een tijd zitten dubben om een macbook pro 2016 aan te schaffen,13 inch. Omdat deze nog op zich liet wachten heb ik me verdiept in een aantal vergelijkbare notebooks. Hierbij stuitte ik op het voor mij relatief onbekende Lenovo. Via best buy guide kwam ik op de 460 (14 inch) maar 12,5 sprak mij eigenlijk meer aan. Voor mijn werk heb ik een paar programma's die op w7 draaien en het idee van dual boot of een emu sprak mij steeds minder aan. Uiteindelijk heb ik de Lenovo besteld en binnen een week had ik hem in huis. (Overigens met 1 optie: De Backlight in het toetsenbord) Ik vind het een geweldig ding, mooi scherm, weinig reflecties, mooi afgewerkt, nette software van Lenovo, geen overbodige rommel, Idioot lange accuduur, supercompact, gewicht ook goed, 256 SSD 8Gig i7 Skylake is gewoon heel snel. Ik ben wel een Lenovo fan geworden.. Voelt toch weer een beetje als de IBM pc, maar dan een legale kloon :)

Heb jij ook een Lenovo ThinkPad X260 20F6007SMH?

Hoe lang is "idioot lang"? Nou ben ik wel heel benieuwd naar de accuduur!
De hele dag aan, zonder netvoeding, ik denk een uur of 12 gebruikt met de 47WH standaard 6 cell batterij. Deze is afneembaar, in de computer zit ook nog een 23 WH vastgemonteerd. Ik heb gelezen dat met de 72 WH batterijen tot 17 uur gebruik mogelijk is. ( Kost 17 extra en is wat zwaarder). Hiermee is die X260 de laptop met de langste batterijduur. Een extra batterij kost tussen de 65 en 90 en je kan deze verwisselen als de computer aanstaat.