Nvidia Shield Android TV 16GB Review

Luuknoord 6 mei 2016, 1.168 views

Nvidia Shield Android TV 16GB

Mooi apparaat wat je van een PC gamer een console gamer maakt zonder veel geld uit te geven.

Pluspunten

• Goede Prijs/kwaliteit
  • Scherp beeld
  • Strak uiterlijk
  • Linkt perfect met je PC
  • Praktisch geen vertraging in signaal
  • Heeft opnamefuncties

Minpunten

• Aanbod apps/games nog niet geweldig/te klein
  • Controllers wat lomp/groot uitgevallen

Geluidskwaliteit Score: 5
Ik heb dit product nu 2 weken in huis en ben er helemaal weg van. Gamen doe ik nu vanaf mijn luie bank en (bijna) niet meer aan mijn bureau. Ik was bang dat mijn PC overbodig zou worden maar niets blijkt minder waar. Steam en diverse andere games kan ik gewoon vanaf de bank draaien en als ik wil dan sluit ik mijn draadloze toetsenbord en muis aan en kan ik ook andere games die geen controller ondersteunen spelen.

Het beste van dit apparaat is dat ik voor de mogelijkheden die hij bied (bijna) geen slechte punten op kan noemen. Het enige minpunt wat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken is de beperkte bibliotheek van Geforce Now (de ondersteunende dienst van Nvidia voor games), echter kan je gewoon via Gamestream (de dienst die het kastje via je router/modem met je PC verbindt) Steam opstarten en de games spelen die je op je PC hebt staan.

Netflix, Youtube, Twitch en nog veel meer zijn apps die je tegenwoordig op zo'n beetje ieder "smart" apparaat terugvindt dus ik ben hier niet van onder de indruk maar de rest is zeker conform de wens die ik vooraf had toen ik dit apparaat ging aanschaffen.

Ik denk zelf dat Sony en Microsoft straks ook games gaat aanbieden als streaming dienst, mede omdat het internet tegenwoordig snel genoeg is voor zulke diensten, dus geen downloads meer of DVD's in je kast,

Een absolute aanrader voor de PC gamer die af en toe ook casual console wil gamen op de tv zonder ellenlange kabels door je huis aan te leggen.. Echter als je geen snelle PC hebt dan zou ik dit kastje nog even op de plank laten liggen. Heb je wel een snelle PC en de juiste Nvidia videokaart (must) dan is dit toch het beste alternatief voor de PC gamer die geen Playstation of Xbox wil kopen maar wel die games op zijn PC heeft staan (zoals FIFA) die je ook gewoon vanaf je PC op deze "console" kan spelen.

Heb jij ook een Nvidia Shield Android TV 16GB?

Ik begrijp uit je review dat je dus wel Steam games kunt spelen, maar dat via een aangesloten pc moet streamen. Ik had gehoopt die evt. te kunnen installeren op de 500 GB versie, aangezien mijn pc ook wat ouder aan het worden is. En ik heb zowat alleen maar Steam games, dan zou het eerder een Steam machine moeten worden die je evt. voor wat pc werk kunt gebruiken, of gewoon nog maar even wachten idd.
Weet je of de Steam controller er ook mee werkt of heb je die niet (kunnen proberen)?

Thx
De controller synchroniseert prima met Steam zelf en dit werkt prima, echter veel games op Steam ondersteunen geen controllers, dus als de game er niet compatible mee is (om als voorbeeld maar gewoon Cities: Skylines te noemen. Deze ondersteund geen controller.

Echter had ik nog een draadloos toetsenbord met muis liggen dus deze erin geklikt en deze pakt hij direct op.

Ander nadeel met Steam compatibaliteit is dat je geen andere controllers kan aansluiten (zoals bv. een race wiel).

Het beste kan je zoeken naar games die zowel Xbox/PS4 is en ook op PC verkrijgbaar zijn. In deze games zit meestal wel controllerondersteuning ingebouwd. Maar Steam is daar niet geheel duidelijk is. Meestal geeft Steam aan dat controllers ondersteund worden maar dan doet hij dat toch nog niet, omdat Steam de SHIELD niet herkend als "console" maar nog steeds gewoon als PC (je streamt vanaf je PC dus dat klinkt logisch) waardoor de controller niet herkend wordt.

Het heeft zo zijn plussen en minnen.