Bose SoundTouch 10 Zwart

€ 226,26
Specificaties Mono met Bluetooth/WiFi (netvoeding) - Bekijk alle specificaties

Bose SoundTouch 10 Zwart Review

Tipzi 5 mei 2016, 3.585 views

Bose SoundTouch 10 Zwart

Klein maar krachtig toestel.

Pluspunten

• Klein
  • Handige Presets
  • Bass
  • Hoge/lage tonen

Minpunten

• Geen sluimer/wekker
  • App

Muziekweergave Score: 4
Basweergave Score: 4
Mid- en hoogweergave Score: 4
Review na 4 maand gebruik.

Eerste indruk:
Bij het uitpakken van de Soundtouch was ik verrast door hoe klein het is. Mijn eerste gedachte was dat iets dat zo klein is van het merk Bose het niet kan waarmaken een kamer met geluid te vullen. De bouwkwaliteit is uitstekend en de rubberen knoppen op de afstandsbediening en het apparaat zelf betekent dat het ideaal is om te gebruiken in de keuken zonder zorgen te maken.

Het instellen van het toestel:
De instructies waren vrij duidelijk en gemakkelijk te begrijpen en het duurde slechts een paar minuten om de app op mijn telefoon en de Soundtouch via Wifi met elkaar te verbinden. Eenmaal ingesteld heb ik mij aangemeld voor de gratis proefperiode van Deezer zodat ik muziek kon laten spelen. Mijn eerste indruk op basis van de grootte van de soundtouch kon niet meer slechter.

De Muziek: Het eerste nummer dat ik koos om te spelen was 'Nights in White Satin' van The Moody Blues. Van de allereerste bas toon in de intro was via de beklijvende zang en fluiten in de instrumentale solo's was de helderheid van het geluid vanbuiten deze wereld. Daarna overgegaan naar iets met meer 'Oomph' heb ik 'Sweet Child o'mine' door guns 'n' Roses geselecteerd. De gitaar in de intro klonk met kracht en vertrouwen.

De App: Was wat teleurstellend

Pro's: Het is gemakelijk om te bladeren en te kiezen uit honderden internetradiostations over de hele wereld, en wat uw muzikale smaak ook is je vindt er altijd wel één. Zodra u hebt gevonden wat u zoekt, is het met 1 lange druk op de preset. Daarna wordt het station toegewezen en hoeft u met 1 enkele druk op de soundtouch of afstandsbediening deze maar te selecteren. Zodat u niet de app hoeft te openen

Cons : Met dat de Soundtouch 10 de kleinste eenheid is, is het ideaal voor gebruik in de slaapkamer. Helaas is er geen mogelijkheid om een Sluimer/Wekker in te stellen op de app of eenheid zelf ( Sonos biedt dit wel aan).

Verbindingen:

Wifi: de beste manier om verbinding te maken en volledig gebruik te kunnen maken van het toestel. Ik had geen problemen met het verbinden van Wifi met de app en daarna een 2de Soundtouch aan te sluiten.

Bluetooth: de connectie is stabiel en gemakkelijk te gebruiken via één druk op de bluetooth knop zodat vrienden en familie zonder app gebruik kunnen maken van de soundtouch.

Aux Kabel: geen problemen mee. Idem als Bluetooth met 1 simpele druk op de knop kom je bij de Aux verbinding. Persoonlijk vind ik wifi of bluetooth verbinding aangenamer.

Heb jij ook een Bose SoundTouch 10 Zwart?

Vraag & Aanbod

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.