Specificaties 40" Ultra HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Samsung UE40JU6445W Zwart Review

peet27 5 mei 2016, 720 views

Samsung UE40JU6445W Zwart

goede tv voor een acceptabele prijs

Pluspunten

• beeld en geluid
  • design

Minpunten

• bouwkwaliteit ietsje minder

Voorheen had ik een sony 32 inch van 2008. HD ready, degelijke bouwkwaliteit, veel gebruikt en begon slechter te worden. Ook daarom aan vervanging toe.

Nu voor deze samsung gegaan. Getwijfeld tussen een Samsung FHD en deze UHD. In de winkel zag ik niet zo heel veel verschil, toch maar voor de UHD gegaan. Gevoelsmatig had die een beter beeld maar dat kan misschien ook placebo-effect zijn geweest. Volgens verkoper zou UHD uiteraard een betere beeldkwaliteit hebben. Maar ook voor UHD gekozen met het oog op de toekomst

Thuisgekomen, afhankelijk van soort uitzending goed tot zeer goed beeld. Ook natuurdocumentaires zijn prachtig maar ook bewerkte documentairs van bv WO II zijn een stuk beter dan op mijn oude tv. Geluid is ok.
Bouwkwaliteit wat minder dan de sony, het voelt allemaal wat fragieler aan.

Afwerking omlijsting, kleurstelling, design enz is prima voor elkaar. Met kijkgenot zijn we er zeker op vooruit gegaan, niet alleen door de grotere beeldmaat. 100 Hz paneel en 1000 Hz geoptimaliseerde refreshrate is goed maar komt misschien net wat te kort bij voetbal en snelle balwissels. Van fading/ghosting is echter geen sprake. Daarnaast is er ook nog een sportinstelling waardoor het beeld dynamischer wordt, heb ik verder nog niet gebruikt.

Al met al tot nu toe een goede aankoop geweest. Kleuren vind ik beter dan van Sony of Philips. Sony is te soft en Philips te hard. Maar dat is persoonlijk. Deze zit er tussenin. De 7000 UHD zou nog beter zijn maar in die maat ook weer 300 euro duurder. Dat vond ik het niet waard, goed is goed. Over 5-6 jaar is deze tv toch weer gedateerd en een afschrijving van 100 euro per jaar vind ik heel acceptabel.

Heb jij ook een Samsung UE40JU6445W Zwart?