Olympus PEN F + 17mm f/1.8 Zilver Review

RiezfmNewbie 5 mei 2016, 524 views

Olympus PEN F + 17mm f/1.8 Zilver

Naast mijn Nikon spiegel reflex camera wilde ik graag een andere camera. Dit is de Olympus Pen-F geworden. Prima camera voor een goede prijs.

Pluspunten

• Goede beeldkwalliteit
  • Compact

Minpunten

• Digitale gebruiksaanwijzing

Naast mijn Nikon spiegel reflex camera wilde ik graag een andere camera. Dit is de Olympus Pen-F geworden. Het grootste verschil tussen de camera’s is dat de Nikon een spiegelreflex is en de Olympus een digitaal toestel. Ik vind het leuk om op verschillende momenten foto’s te maken. Dit zijn dan niet de huis tuin en keuken foto’s, maar meer de apartere foto’s. Omdat de Nikon een zoomlens heeft neem ik deze vaak mee naar voetbalwedstrijden van mijn zoon of naar de dierentuin. Om thuis te fotograferen hoeft dat niet, en heb ik de olympus gekozen. Het is wel erg wennen dat er geen ingebouwde flitser in zit die uit kan klappen. Al moet ik wel zeggen dat de camera met weinig licht mooie foto’s maakt. Op de Olympus zitten de meeste instel knoppen op het toestel zelf en dat is vrij handig want je hebt dan alle instellingen bij de hand. In tegenstelling van mijn spiegelreflex, waar je alle instellingen digitaal van te voren moet instellen. Het filmen met de camera gaat prima en is makkelijk in te stellen. Bovenal ben ik zeer tevreden met deze camera.

Heb jij ook een Olympus PEN F + 17mm f/1.8 Zilver?

Wat ik nu mis is waarom het toestel ondanks dat hij zijn taak prima volbrengt naar je eigen wensen toch maar 3 sterren krijgt. Is het gebrek van een uitgeprinte handleiding zo enorm dat het toestel er zelf middelmatig van wordt?

Verder zijn beide camera's die je noemt digitaal. De techniek is alleen verschillend, de nikon is een spiegelreflex en deze een systeem camera.