Olympus PEN F + 17mm f/1.8 Zwart Review

GijsOmtNewbie 4 mei 2016, 247 views

Olympus PEN F + 17mm f/1.8 Zwart

Erg fijne en compacte camera met veel verschillende functies en een erg strak retro uiterlijk.

Pluspunten

• Compact
  • Functies
  • Uiterlijk

Minpunten

• Geen tasje

Uitbreidbaarheid Score: 4
Batterijduur Score: 4
Snelheid en automatiek Score: 5
Ik heb de PEN-F nu een aantal weken in gebruik. In het begin was het erg wennen aan alle verschillende functies en knoppen die erop het toestel zitten. Nu ben ik gewoon alles rustig aan het uitproberen om op die manier de camera goed te leren kennen. Door middel van de touchscreen kun je op een makkelijke manier door de menu's heen en alles op een makkelijke manier aanpassen, dit werkt erg fijn.

Het retro design van de PEN-F is echt prachtig. De camera en de knoppen van de camera voelen ook erg stevig aan wat ook weer een goed gevoel geeft.

De 20 megapixel resolutie levert dan ook mooie foto's. De elektronische viewfinder werkt ook uitstekend. De creative dial functie vind ik ook een erg leuke functie, hierdoor kun je op het moment de foto's met verschillende filters aanpassen.

De camera stelt ook erg snel scherp, waardoor je in onverwachte momenten ook de juiste foto kunt nemen.

De lens die erbij geleverd is heb ik ook zeker niks op aan te merken, je kunt er handig mee scherp stellen. De meegeleverde flitser is compact en werkt goed.

Ik ben erg blij met de camera en kan hem ook zeker aanraden. Ik kijk er naar uit om er verder mee te experimenteren.

Heb jij ook een Olympus PEN F + 17mm f/1.8 Zwart?